Dodaj ogłoszenie o pracy


Planujesz otworzyć e-sklep – sprawdź Barometr E-shopper DPDgroup

Z badań Barometer E-shopper 2017 wynika, że ze sklepów internetowych zlokalizowanych poza rodzimymi krajami skorzystało już 54 proc. europejskich nabywców (wzrost o 2 punkty proc. w stosunku do roku 2016. Zakupy międzynarodowe są szczególnie popularne na Łotwie (86 proc.), w Portugalii (83 proc.), Chorwacji (81 proc.) i Szwajcarii (80 proc.). Mieszkańcy krajów o dużym rynku i popycie wewnętrznym, takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Polska, korzystają z zagranicznych stron rzadziej.

Najpopularniejszymi produktami zamawianymi na zagranicznych witrynach są ubrania, elektronika, kosmetyki i obuwie. Najczęściej poszukiwanymi produktami, są te, które mimo doliczenia kosztów przesyłki są tańsze niż w kraju, oraz przedmioty trudno dostępne. Z badań wynika, że zainteresowanie zakupami w europejskich e-sklepach utrzymuje się rok do roku na mniej więcej tym samym poziomie (67 proc. w 2017 vs. 69 proc. rok wcześniej). Wyraźnym trendem jest wzrost zakupów w krajach pozaeuropejskich, szczególnie w Chinach (4 proc. więcej niż w ubiegłym roku). W Polsce już 44 proc. osób kupujących za granicą zdecydowało się na zakupy z Chin (wzrost aż o 8 proc. w porównaniu do roku 2016).
Zakupy międzynarodowe mają znaczny potencjał wzrostu, na co wskazuje gotowość 31 proc. internautów, którzy do tej pory nie dokonali zakupów na zagranicznych stronach, do skorzystania z tej oferty. Pomimo stale zwiększającej się popularności międzynarodowych e-zakupów, europejscy konsumenci zwracają uwagę na następujące bariery: dodatkowe opłaty, mało intuicyjna procedura zwrotów czy zbyt długi czas dostawy. - Terminowa i szybka dostawa zamówionych produktów to cały czas ważny element układanki składającej się na sukces międzynarodowych e-zakupów. Europejczycy cenią sobie także komfort związany z doręczaniem produktów do miejsca zamieszkania – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Badanie DPDgroup Barometr E-shopper przeprowadziła firma Kantar TNS w okresie od 1 czerwca do 3 lipca 2017 r. Próby przeprowadzono online wśród  prawie 23 tys. respondentów z 22 krajów Europy (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Łotwa, Włochy, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Rosja).

(źr. DPD Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.