Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka

GEFCO Polska wprowadza regularne przewozy ładunków częściowych z Polski do Maroko. Transporty na tej jednej z najdłuższych tras drogowych przez Europę odbywają się trzy razy w tygodniu. Dodatkowo możliwa jest realizacja pilnych zleceń (time-critical) z wykorzystaniem transportu lotniczego.

Maroko jest dla Polski coraz ważniejszym partnerem gospodarczym. Wartość wymiany handlowej przekracza 3 mld PLN, w tym około 1,3 mld PLN stanowi eksport towarów z Polski. Czas tranzytu terminal-terminal między Polską a oddziałem GEFCO w Tangerze wynosi od 4 do 9 dni roboczych. Dostawa towaru do odbiorcy ostatecznego odbywa się po zakończeniu wszystkich procedur celnych, co zajmuje od 1 do 3 dni roboczych w zależności od destynacji. Transport dedykowany jest  ładunkom częściowym (LTL/ PTL) od 2 do 8 metrów ładunkowych (ldm) o wadze od 2 do 14 ton. Większe transporty realizowane są przez operatora w ramach indywidualnych dostaw.

GEFCO Polska w ramach regularnych połączeń drobnicowych i częściowych zapewnia możliwość codziennego odbioru ładunków z terenu całego kraju, ich konsolidację do 20 europalet (8 ldm) w dwóch oddziałach w Psarach koło Katowic oraz w Kątach Wrocławskich. Z tego rozwiązania w szczególności korzystają firmy produkcyjne, które na bieżąco wysyłają produkty z zakładu i w ten sposób unikają kosztów jakie ponosiłyby w przypadku wysyłek pojedynczych palet.

(źr. GEFCO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.