Konto pracodawcy


LPP zakończyło rozbudowę Centrum Dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim

LPP, polski producent odzieży, konsekwentnie rozbudowuje swoją sieć dystrybucji. Zakończona właśnie rozbudowa Centrum Dystrybucyjnego LPP w Pruszczu Gdańskim, to kolejny krok w kierunku integracji kanałów sprzedaży i wzrostu efektywności procesów logistycznych całej Grupy.

Centrum Dystrybucyjne LPP w Pruszczu Gdańskim, to jedno z największych i najnowocześniejszych centrów dystrybucyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Powstało w 2008 roku, a w latach 2013. – 2015 przeszło swoją pierwszą modernizację i rozbudowę. W odpowiedzi na dynamicznie rosnące zapotrzebowanie na dodatkową strefę składowania oraz konieczność zwiększenia wydajności procesów przyjęcia i wysyłki towaru – w 2018 roku pomorska spółka zdecydowała o kolejnej rozbudowie kompleksu.
Inwestycja o wartości blisko 200 mln zł to 21 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej oraz 4,4 tys. mkw. powierzchni biurowej, pozwalającej na centralizację działów logistyki i zatrudnionych w nich 120 osób odpowiedzialnych za zarządzanie łańcuchem dostaw w firmie. Łączna powierzchnia centrum wynosi obecnie 91,4 tys. mkw.  
- Centrum Dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim nadal będzie pełnić kluczową rolę dla całego łańcucha dostaw LPP. To właśnie stąd realizowana jest dalsza obsługa sieci salonów w Polsce, jak  i za granicą, a także zaopatrzenie regionalnych Fulfillment Centers. Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, koncentracja na automatyzacji procesów magazynowych jest dla nas kluczowa. Dzięki inwestycji wydajność tego obiektu wzrosła z 1,5 mln do 1,84 mln sztuk odzieży wysyłanych dziennie – podkreśla Sebastian Sołtys, dyrektor logistyki w LPP.

Dobudowana część zyskała 29 dodatkowych alejek magazynu automatycznego, z czego każda ma 18 metrów wysokości oraz 83 metry długości, zapewniając miejsce składowe dla 522 tys. kartonów. Nowa przestrzeń daje również firmie z Pomorza możliwość realizacji dodatkowo blisko 90 tys. operacji magazynu MiniLoad dziennie oraz niemal 50 tys. kartonów przyjęć i wysyłek każdego dnia. - Obecnie nasz MiniLoad liczy 58 alejek - to unikatowa na miarę Europy Środkowej skala magazynu automatycznego – dodaje Sebastian Sołtys.
W rozbudowanej części Centrum Dystrybucyjnego pojawiło się także kolejnych 10 tuneli RFID oraz 10 stacji RFiD, których zadaniem jest identyfikacja pojedynczego produktu w łańcuchu dostaw oraz dokładna kontrola przychodzących i wychodzących towarów. Pojemność składowa naszego centrum wzrosła łącznie do blisko 1,5 mln. sztuk kartonów. Nad większą dynamiką i bardziej optymalnym zsynchronizowaniem przepływu towarów w całym łańcuchu dostaw czuwa zaawansowany system zarządzania magazynem WMS. Dodatkowo wart podkreślenia jest również fakt, że dzięki centralizacji w obiekcie działów logistyki, jesteśmy w stanie jeszcze efektywniej rozwijać elastyczność procesów logistycznych całej Grupy LPP, a tym samym szybciej reagować na potrzeby rynku – podsumowuje Sebastian Sołtys.       

Globalna sieć zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP jest zarządzana centralnie i składa się ze zintegrowanego systemu Centrów Dystrybucyjnych oraz Fulfillment Centers (FC). W związku z dynamicznym rozwojem grupy, w 2020 roku do dotychczasowych FC w Gdańsku, Strykowie, Moskwie i Rumunii dołączy kolejny na Słowacji. Dwa lata później, obecną sieć centrów dystrybucyjnych znajdujących się w Pruszczu i Moskwie – uzupełni kolejne w Brześciu Kujawskim, o powierzchni 120 tys. mkw. Biorąc również pod uwagę roczną sprzedaż ponad 200 mln sztuk odzieży oraz obecność oferty marek LPP na 39 rynkach Europy, Azji i Afryki – rozwój sieci zaopatrzenia i integracja kanałów sprzedaży jest naturalnym kierunkiem rozwoju dla spółki z Pomorza.

(źr. LPP)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC