Konto pracodawcy


SPEDCONT rozpoczyna dostawy gazu

SPEDCONT, spółka należąca do Grupy PEKAES, prowadzi przedsięwzięcia w zakresie rozbudowy infrastruktury swojego łódzkiego terminalu kolejowego. Dzięki nowym inwestycjom spółka nie tylko zwiększyła swój potencjał przeładunkowy, ale także otworzyła się na nowe usługi. Obecnie z sukcesem zakończono fazę testową transportu skroplonego gazu ziemnego (LNG) sprowadzanego do Polski.

Firma zajmuje się transportem kolejowym i drogowym oraz przeładunkiem i składowaniem różnorodnych ładunków, w tym towarów niebezpiecznych, tzw. ADR. Ostatnim nowym wyzwaniem dla spółki był przewóz tank-kontenera wypełnionego gazem.
– Gaz LNG transportowaliśmy po raz pierwszy. Przewóz intermodalny gazu związany jest z wieloma wytycznymi dotyczącymi przewozu ładunków niebezpiecznych ADR i RID. Przede wszystkim trzeba dysponować odpowiednim zapleczem technicznym oraz specjalistycznym taborem. Skala naszego przedsięwzięcia była pionierska, a proces przewozu tank-kontenera obejmował kilka faz. – stwierdza Marcin Dobruchowski, prezes zarządu SPEDCONT.

W pierwszym etapie, SPEDCONT odebrał nowy tank-kontener od Klienta w południowej Polsce, a następnie transportem drogowym dostarczył go do portu w Gdyni, po czym zbiornik został załadowany na statek płynący do portu kontenerowego, a w kolejnym etapie drogą lądową do rafinerii. Po wypełnieniu tank-kontenera gazem (LNG), ładunek wyruszył w drogę powrotną. Wówczas, po przeładunku w porcie w Gdyni, załadowany tank-kontener wyruszył w drogę koleją do terminalu w Łodzi, gdzie został załadowany na samochód i dostarczony do odbiorcy.
– Transport odbył się bardzo sprawnie i ładunek dotarł na miejsce w wyznaczonym terminie. Tank-kontener z gazem ważył około 35 ton. Projekt, ze względu na transport materiału niebezpiecznego, wymagał zachowania szczególnych środków ostrożności i przestrzegania wszystkich procedur dotyczących przewożenia ładunków niebezpiecznych ADR i RID. – dodaje Marcin Dobruchowski.

(źr. SPEDCONT)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC