Konto pracodawcy


GEFCO operatorem logistycznym Airbusa

GEFCO podpisało umowę z Airbusem na wsparcie firmy w przejściu na czystszy i bardziej przyjazny dla środowiska łańcuch dostaw. GEFCO w oparciu o 30-letnie doświadczenie w zakresie opakowań zwrotnych, stopniowo zastąpi opakowania jednorazowe Airbusa składanymi opakowaniami wielokrotnego użytku.

Od stycznia 2019 roku GEFCO zarządza obiegiem nowych opakowań zwrotnych Airbusa, przeznaczonych do transportu komponentów od europejskich dostawców do 10 montowni we Francji, Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Obecnie w obiegu znajduje się ponad 30 000 opakowań zwrotnych, jednak Airbus zamierza stopniowo rozszerzać to zrównoważone rozwiązanie na wszystkie swoje zakłady i dostawców w Europie. Opakowania zwrotne umożliwią Airbusowi znaczne ograniczenie użycia opakowań jednorazowego użytku w łańcuchu dostaw. W konsekwencji zmniejszy się również liczba pojazdów ciężarowych na drogach, ponieważ składane skrzynki i kontenery pomagają optymalizować załadunek ciężarówek. Podejście to zbiega się w czasie z głęboką transformacją w sektorze lotniczym, która wymaga od firm ciągłego doskonalenia wydajności w logistyce przy jednoczesnym spełnianiu wysokich standardów środowiskowych.

Codziennie sześć centrów zarządzania opakowaniami GEFCO koordynuje zamawianie, odbiór, załadunek i transport opakowań zwrotnych. Airbus współpracuje również z zespołami audytu operatora w kwestii szkoleń dla pracowników operacyjnych z zarządzania opakowaniami oraz obsługi systemu IT NETBOX, który śledzi opakowania i dostarcza informacje o statusie dostaw w czasie rzeczywistym. Szkolenia są adresowane również do dostawców Airbusa, aby umożliwić im płynne przejście na nowy system opakowań. Dzięki wykorzystaniu technologii i zaangażowaniu ekspertów logistycznych, GEFCO oferuje Airbusowi najwyższy standard śledzenia transportu w całym łańcuchu dostaw, pomagając tym samym udoskonalać procesy w branży lotniczej.

(źr. GEFCO)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
Firmy znów szukają magazynów buforowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC