Dodaj ogłoszenie o pracy


PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa

Far-Eastern Shipping Company PLC oraz PCC Intermodal SA podpisali list intencyjny, będący oficjalnym otwarciem współpracy obydwu firm w ramach uruchomionego połączenia multimodalnego pomiędzy Europą, Japonią i Koreą.

Połączenie, po zakończonych w sierpniu testach, umożliwi dotarcie towarów w 19 dni z Europy do Japoni / Korei Płd (i odwrotnie). Spółki w ramach tego połączenia gwarantują kompleksową obsługę łańcucha dostaw, od drzwi do drzwi, zapewniają pełne wsparcie logistyczne, dokumentacyjne i celne. Trasa liczy ponad 10 tys. km i została zaplanowana w oparciu o:
- gęstą sieć codziennych, regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal w Europie zachodniej
- serwis RŻD transsyberyjskim pasem kolejowym
- flotę i codzienne połączenia Fesco na linii pomiędzy Władywostokiem, a ponad 40 portami Japonii oraz Koreą Południową.

Obecnie połączenie Europy z Japonią / Koreą realizowane jest regularnie 2 razy w tygodniu. Docelowo spółki zamierzają uruchomić codzienne serwisy. Obecnie volumen na rynku przewozów kontenerowych pomiędzy Europą a Japonią / Koreą wynosi ok. 5 mln TEU rocznie. Kontenery umożliwiają transport niemalże wszystkich rodzajów produktów bezpiecznie, bez uszczerbku na jakości, pewnie i bez ograniczeń. Niezmiennie głównym modelem transportu na trasie pomiędzy Japonią a Europą pozostaje transport morski, ale dla tych produktów, które potrzebują pilnej dostawy, dwa razy krótszy transit time dziś już może być ciekawą, dostępną od ręki alternatywą.

(źr. PCC Intermodal)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.