Konto pracodawcy


Bez etykiety logistycznej nie usprawnisz usług fulfilment

eMarketer przewiduje, że w tym roku wartość sprzedaży w internecie w Polsce wzrośnie o ponad 30 proc. Według prognoz portalu Statista, zawartych w badaniu Digital Market Outlook, przychody z handlu elektronicznego w naszym kraju osiągną w 2024 roku 17 miliardów dolarów. Ten wzrost zainteresowania e-handlem widoczny jest również w GS1 Polska. Już ponad 30 proc. nowych Uczestników Systemu GS1 podało jako powód przystąpienia do systemu właśnie sprzedaż w internecie. 

Ważnym elementem wpływającym na szybkość obsługi jest proces przyjęcia towaru, szczególnie w przypadku produktów, dla których rejestrowane są różne cechy, a nie jedynie ilość. Sektor e-commerce potrzebuje więc dostępu do bazy produktowej zidentyfikowanej numerem GTIN, również w celu weryfikacji posiadanych danych produktowych. Wprowadzenie etykiety logistycznej GS1 u operatora fulfilment znacznie skróciło średni czas obsługi zamówienia internetowego. Zdecydował się na to Omnipack, świadczący kompleksowe usługi fulfilment dla ponad 100 klientów, średniej wielkości sklepów e-commerce na terenie kraju oraz całej Europy. Aby zoptymalizować wewnętrzne procesy biznesowe, firma Omnipack zdecydowała się na wdrożenie standardowej etykiety logistycznej GS1 w procesie przyjęcia towarów do magazynów. Wyzwaniem na drodze do sukcesu okazała się weryfikacja obecnych procesów i wyznaczenie alternatywnych rozwiązań. W tym celu przeprowadzono symulację bazującą na metodyce Łukasiewicz-ILiM.

Zastosowanie etykiety logistycznej skróciło czas przetwarzania zamówienia o 2,3 godziny, a średni czas pracy skrócił się o 1 godzinę. Etykieta logistyczna GS1 zwiększyła stopień automatyzacji przyjęcia towaru: zaangażowanie koordynatora w proces spadło z 94,11 proc. do 16,12 proc. Numerów partii czy daty ważności nie trzeba już wprowadzać ręcznie.
- Bezsprzecznie handel elektroniczny w Polsce jest bardzo perspektywiczny. Przyglądając się jego rozwojowi za granicą i trendom związanym z pandemią, można spodziewać się jeszcze dynamiczniejszego wzrostu e-handlu, którego ważny element stanowi logistyka. Cena, szybkość dostawy i zwrotu coraz częściej decydują o wyborze produktu i e-sprzedawcy. Wdrożenie standardów GS1 usprawnia logistykę e-commerce, przyspiesza i automatyzuje procesy, sprawiając, że przesyłka dociera do odbiorcy szybciej – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce, GS1 Polska.

Produkty bez numerów GTIN lub z uszkodzonymi identyfikatorami są automatycznie znakowane poprzez skanowanie produktu, a wszelkie raporty związane z tymi niedogodnościami są generowane automatycznie. Porównując dane zeskanowanych produktów z danymi wynikającymi z awizacji dostawy, system dokonuje korekty i informuje koordynatora o różnicach.
- Dla firmy, która zajmuje się obsługą logistyczną przedsiębiorstw z sektora e-commerce, takiej jak Omnipack, czas realizacji zlecenia ma kluczowe znaczenie, a jednym
z najważniejszych czynników sprawnej obsługi zamówienia jest prawidłowy proces przyjęcia towaru. Dlatego zdecydowaliśmy, aby zaprojektować proces przyjęcia, bazując na sprawdzonych globalnie standardach GS1 – mówi Rafał Szcześniewski, Founder & COO w Omnipack sp. z o.o. – Skan etykiety logistycznej z numerem SSCC pozwala nam automatycznie wprowadzić do systemu datę przydatności, numer partii czy inne, kluczowe dla naszego Merchanta dane. Owa spójność informacji jest istotna z perspektywy poprawnego funkcjonowania różnych połączonych systemów i zautomatyzowanej wymiany informacji – podsumowuje założyciel Omnipack.

(źr. GS1 Polska)

 

kobiety w logistyce
Kobieca strona DHL Supply Chain
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak nauczyć kierowcę zawodowego jeździć taniej?
Nowe rozporządzenie UE - jednolitość kontroli i harmonizacja przestrzegania wytycz ...
Jakie obowiązki w czasie upałów ma pracodawca?
Karnet ATA ułatwia czasowy wywóz towarów
Urlopy 2021 – nowe uprawnienia pracodawcy a pracownika
Od 1 lipca zmiana samochodu osobowego na ciężarowy będzie wymagała zapłaty podat ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Po co właściwie ta właściwość?
Proponowane zmiany w ustawie o czasie pracy kierowców zwiększą koszty o 35 proc.
Płatności po terminie zmorą dla 8 na 10 firm – czy może być jeszcze gorzej?
Przewoźnicy drogowi z rekordowym zadłużeniem
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Stabilny wzrost rynku magazynowego w segmencie Small Business Unit
Grupa Raben zdecydowała się na kredyt powiązany ze zrównoważonym rozwojem
ID Logistics przedłuża umowę z Auchan Retail Polska
CEVA Logistics z tytułem Lidera w Magicznym Kwadrancie Gartnera 2021
Hegelmann Poland buduje centrum operacyjne dla kierowców
Hillebrand przejmuje kolejną firmę z rynku logistyki dla branży beverage
PEKAES uruchomił kolejne połączenie drobnicowe do Grecji
UPS pomoże firmom e-commerce we wdrażaniu zmian w unijnych przepisach o VAT
Continental testuje prototypy opon do elektrycznych ciężarówek
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC