Konto pracodawcy


Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!

Komisja Europejska opublikowała wyniki badań dot. oceny wpływu Pakietu Mobilności na środowisko w zakresie obowiązku powrotu pojazdu do państwa siedziby co 8 tygodni oraz limitu operacji kabotażowych w transporcie kombinowanym. Te dwa aspekty nie były konsultowane z Komisją przez Parlament Europejski w toku procesu legislacyjnego.

- Obowiązek powrotu do bazy co 8 tygodni wymusi dodatkowe przejazdy, które, według scenariuszy przedstawionych przez KE, mogą skutkować dodatkową emisją CO2 w 2023 r. na poziomie nawet 2,9 mln ton (4,6% wzrost emisji w międzynarodowym transporcie drogowym) – tłumaczy Marek Kliś, radca prawny i ekspert Kancelarii Transportowej ITD-PIP.

Natomiast w przypadku limitów operacji kabotażowych w transporcie kombinowanym, szacuje się, że ich wprowadzenie może doprowadzić do dodatkowych 397 000 ton emisji CO2. Wyniki badań ukazują, że te dwa przepisy mogą spowodować do 3,3 miliona dodatkowych ton emisji CO2 rocznie, co jest porównywalne z roczną całkowitą emisją z transportu w Estonii. Dodatkowo, mogą również generować do 704 ton tlenków azotu (NOx) i 251 ton pyłu zawieszonego (PM2,5).
- Komisja pragnie rozpocząć dyskusję z państwami członkowskimi oraz Parlamentem Europejskim w przedmiocie podjęcia dalszych działań, mając na uwadze ustalenia przedstawionych badań oraz zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Europejskiego Zielonego Ładu - planu działania na rzecz zrównoważonej gospodarki UE – kontynuuje ekspert Kancelarii Transportowej ITD-PIP

Przypomnijmy, że Pakiet Mobilności I został zaskarżony do TSUE przez polski rząd w dniu 26 października 2020 r. za pośrednictwem Pełnomocnika Polski ds. TSUE. Skargi złożyły również państwa z tzw. grupy like – minded, czyli Bułgaria, Cypr, Węgry, Litwa, Malta i Rumunia.

(źr. Kancelaria transportowa ITD-PIP)

kobiety w logistyce
Kobieca strona DHL Supply Chain
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak nauczyć kierowcę zawodowego jeździć taniej?
Nowe rozporządzenie UE - jednolitość kontroli i harmonizacja przestrzegania wytycz ...
Jakie obowiązki w czasie upałów ma pracodawca?
Karnet ATA ułatwia czasowy wywóz towarów
Urlopy 2021 – nowe uprawnienia pracodawcy a pracownika
Od 1 lipca zmiana samochodu osobowego na ciężarowy będzie wymagała zapłaty podat ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Po co właściwie ta właściwość?
Proponowane zmiany w ustawie o czasie pracy kierowców zwiększą koszty o 35 proc.
Płatności po terminie zmorą dla 8 na 10 firm – czy może być jeszcze gorzej?
Przewoźnicy drogowi z rekordowym zadłużeniem
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Stabilny wzrost rynku magazynowego w segmencie Small Business Unit
Grupa Raben zdecydowała się na kredyt powiązany ze zrównoważonym rozwojem
ID Logistics przedłuża umowę z Auchan Retail Polska
CEVA Logistics z tytułem Lidera w Magicznym Kwadrancie Gartnera 2021
Hegelmann Poland buduje centrum operacyjne dla kierowców
Hillebrand przejmuje kolejną firmę z rynku logistyki dla branży beverage
PEKAES uruchomił kolejne połączenie drobnicowe do Grecji
UPS pomoże firmom e-commerce we wdrażaniu zmian w unijnych przepisach o VAT
Continental testuje prototypy opon do elektrycznych ciężarówek
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC