Dodaj ogłoszenie o pracy


PEKAES uruchamia terminal w Głogowie Małopolskim

PEKAES oddał uruchomiła nowy terminal w Głogowie Małopolskim, gdzie przeniósł także swój lokalny oddział. Położenie oraz większe możliwości przeładunkowe terminalu zapewnią szybką i płynną obsługę przesyłek krajowych i międzynarodowych.

PEKAES rozwija sieć połączeń drobnicowych i stawia na rozbudowę swojej infrastruktury. W ramach kolejnego etapu inwestycji firma wybrała Głogów Małopolski. Zmiana lokalizacji Oddziału PEKAES Rzeszów i uruchomienie nowego terminala dystrybucyjnego w Głogowie Małopolskim stanowi element długofalowej strategii rozwoju sieci drobnicowej na terenie Polski. Operator podąża także w kierunku zapewnienia serwisu dostosowanego do aktualnych potrzeb rynku.
Terminal w Głogowie Małopolskim jest położony przy węźle komunikacyjnym łączącym autostradę A4 z drogą krajową nr 9 (Warszawa-Rzeszów) oraz w bliskiej odległości od węzła komunikacyjnego drogi ekspresowej S 19 (Lublin-Rzeszów). Dodatkowo obiekt jest oddalony zaledwie 6 km od lotniska Jasinka. Wybór takiej lokalizacji nie był przypadkowy, gdyż magazyn ten będzie pełnić ważną rolę w dystrybucji przesyłek realizowanych na obszarze Podkarpacia.

Powierzchnia terminalu wynosi obecnie 3240 mkw. Docelowo będzie wynosić blisko 5000 mkw. Nowoczesny obiekt posiada zadaszoną rampę przeładunkową o szerokości 16 metrów, z możliwością zjazdu z rampy na poziom „0”. Natomiast pracownicy regionalnego Oddziału operatora zyskali nowoczesną, większą siedzibę o powierzchni socjalno-biurowej liczącej 350 mkw.

(źr. PEKAES)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.