Obroty netto Grupy Kuehne+Nagel w pierwszej połowie 2024 r. wyniosły 11,6 mld CHF, EBIT wyniósł 778 mln CHF, a zysk 576 mln CHF. Na wynik wpłynęły ujemne różnice kursowe w wysokości 2% w pierwszej połowie 2024 r. oraz jednorazowe koszty restrukturyzacji w wysokości 17 mln CHF w drugim kwartale 2024 r.
Współczynnik konwersji, który opisuje stosunek EBIT do zysku brutto Grupy, wyniósł 18% w pierwszej połowie 2024 r., a zatem był znacznie wyższy niż wskaźnik sprzed pandemii COVID-19, który wynosił 13% w pierwszej połowie 2019 r. Ogólnie rzecz biorąc, wskaźniki te są powyżej poziomu sprzed pandemii.
Stefan Paul, Dyrektor Zarządzający Kuehne+Nagel International AG: „W pierwszej połowie 2024 r. nadal konsekwentnie koncentrowaliśmy się na realizacji inicjatyw naszej strategii Roadmap 2026. Ożywienie popytu na fracht lotniczy miało pozytywny wpływ, podczas gdy ponowne zakłócenia na Morzu Czerwonym spowodowały dodatkową złożoność łańcuchów dostaw na całym świecie. Jesteśmy dobrze przygotowani na spodziewany wyższy popyt w drugiej połowie roku i spodziewamy się dalszego wzrostu wydajności”.
Logistyka morska
Obroty netto w logistyce morskiej wyniosły 4,1 mld CHF, a EBIT 397 mln CHF w pierwszej połowie 2024 r. Współczynnik konwersji utrzymał się na wysokim poziomie 39%. Wolumen kontenerów na koniec czerwca 2024 r. wyniósł 2,1 mln standardowych kontenerów (TEU). W ramach Roadmap 2026 do tej pory otwarto 34 nowe lokalizacje obsługi klienta, zwiększając wsparcie dla MŚP. Kuehne+Nagel wdraża zrównoważone rozwiązania dla rosnącej liczby klientów. Na przykład jednostka logistyki morskiej niedawno zaczęła wykorzystywać biopaliwo do transportu towarów pomocowych w imieniu holenderskiej fundacji IDA. Skutkuje to redukcją emisji CO2e o około 85% w porównaniu z zastosowaniem paliw kopalnych.
Logistyka lotnicza
Obroty netto w dziale logistyki lotniczej wyniosły 3,4 mld CHF, a EBIT w pierwszej połowie 2024 r. wyniósł 210 mln CHF. Łącznie jednostka obsłużyła ponad 1,0 mln ton frachtu lotniczego w pierwszych sześciu miesiącach 2024 r., czyli o 5% więcej rok do roku. Wzrost wolumenu rozwijał się zgodnie z rozwojem rynku i koncentrował się na rentownych segmentach, takich jak opieka zdrowotna i półprzewodniki. Współczynnik konwersji wyniósł 26%.
Popyt na połączone usługi logistyki morsko-lotniczej odnotował silny wzrost w pierwszej połowie 2024 r., ponieważ niektórzy klienci starali się skrócić czas tranzytu ze względu na sytuację na Morzu Czerwonym.
Logistyka drogowa
Obroty netto w logistyce drogowej wyniosły 1,8 mld CHF w pierwszej połowie 2024 r., a EBIT wyniósł 66 mln CHF. Przy około 12 milionach zrealizowanych zamówień, wolumen był na tym samym poziomie co w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przejęcie kanadyjskiego brokera celnego Farrow zostało pomyślnie zakończone w lutym 2024 r. Integracja i ekspansja działalności na południowej granicy USA przebiega zgodnie z planem.
Logistyka kontraktowa
Przy obrotach netto w wysokości 2,3 mld CHF i zysku EBIT w wysokości 105 mln CHF, dział logistyki kontraktowej w pierwszej połowie 2024 r. nadal osiągał bardzo dobre wyniki. W drugim kwartale Kuehne+Nagel rozbudowało centra dystrybucyjne dla klientów takich jak BMW i Wacker Neuson w Niemczech oraz Lego w Belgii. Kuehne+Nagel otworzyło nowe lokalizacje w USA i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi e-commerce i opieki zdrowotnej.
(źr. Kuehne + Nagel)