Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowe Volvo FH16, więcej mocy, mniej paliwa

Nowe Volvo FH16 to najmocniejszy samochód ciężarowy w Europie, ale również bardzo ekonomiczny pod względem zużycia paliwa – i może być napędzany w 100% paliwami odnawialnymi. Testy drogowe potwierdzają, że zupełnie nowy silnik w FH16 osiąga o 5% lepszą ekonomię paliwową i niższe emisje, jednocześnie dodając 7% więcej momentu obrotowego – to kombinacja, która zwiększa efektywność i produktywność w najbardziej wymagających zadaniach transportowych.

Całkowicie nowy silnik D17 w kultowym Volvo FH16 został zaprojektowany do najtrudniejszych zadań transportowych, aby zapewnić wyjątkową wydajność i trwałość. Porównując nowe 17-litrowe, 780-konne Volvo FH16 z jego poprzednikiem, nowa wersja dodaje 7% momentu obrotowego, jednocześnie osiągając o 5%* mniejsze zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.

Nowy silnik jest również dostępny w Volvo FH16 Aero, które w połączeniu z aerodynamiczną kabiną oferuje jeszcze lepszą ekonomię paliwową.

- Nasi inżynierowie dostarczyli silnik, który łączy najwyższy moment obrotowy i poziom mocy w Europie z doskonałą efektywnością paliwową. Fakty mówią same za siebie – więcej momentu obrotowego i mocy przy znaczących oszczędnościach paliwa i CO2 to fantastyczny wynik. Oznacza to, że nasi klienci mogą realizować swoje zadania bardziej efektywnie i z wyższą produktywnością - mówi Jan Hjelmgren Head of Product Management and Quality w Volvo Trucks.

Ten całkowicie nowy, oszczędny silnik jest jednym z przykładów ciągłego dążenia Volvo Trucks do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla z istniejących technologii napędu, równolegle z wprowadzaniem nowych rozwiązań.

Trzy poziomy mocy
Nowy 17-litrowy silnik Euro 6 od Volvo jest dostępny w trzech wariantach mocy: 600 KM, 700 KM i 780 KM. Poziomy momentu obrotowego zostały zwiększone odpowiednio do 3000 Nm, 3400 Nm i 3800 Nm w wersji najwyższej. Skrzynia biegów została zaktualizowana, aby obsługiwać do 3800 Nm, a wewnętrzna efektywność skrzyni biegów została dodatkowo poprawiona w wersjach 3000 Nm i 3400 Nm.

Certyfikowany na biopaliwo
Nowy silnik D17 jest certyfikowany do pracy na HVO (uwodornionym oleju roślinnym) we wszystkich opcjach mocy. Wersja 700 KM jest również certyfikowana do pracy na 100% biodieslu (B100).

Volvo FH16 i FH16 Aero z całkowicie nowym silnikiem D17 będą dostępne do zamówienia od połowy 2024 roku, a produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2024 roku.

(źr. Volvo Trucks Polska)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.