Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser uruchomił połączenie kolejowe środkową trasą Nowego Jedwabnego Szlaku

Dachser rozszerza połączenia kolejowe pomiędzy Chinami a Europą. Uruchomił nowe połączenie z państwa środka do Węgier. Pociągi na trasie Xi'an-Budapeszt będą kursować dwa razy w tygodniu tak zwanym korytarzem środkowym Nowego Jedwabnego Szlaku.

Dachser z powodu wojny na Ukrainie zaprzestał świadczenia usług kolejowych na dwóch trasach, ponieważ połączenia przez Rosję lub Białoruś stały się niemożliwe. Aby jednak nadal oferować swoim klientom przewozy kolejowe przez Azję Środkową, operator uruchomił połączenie wzdłuż tak zwanego korytarza środkowego Nowego Jedwabnego Szlaku. Pociągi z Chin przejeżdżają najpierw przez Kazachstan i Azerbejdżan, następnie kontenery przepływają statkami Morze Kaspijskie i Czarne do Rumunii, by w końcu dotrzeć do Budapesztu na Węgrzech. Stamtąd są transportowane koleją do terminali w głębi kraju, takich jak Wiedeń, Monachium czy Ludwigshafen. W tym przypadku transport towarów z Chin do Europy zajmuje od 45 do 55 dni.

- Nowa trasa pozwala nam zastąpić połączenia kolejowe wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku przez Rosję i Białoruś i nadal oferować naszym klientom niezawodne, przyjazne dla środowiska usługi multimodalne
– mówi Vedat Serbet, Rail Services Manager EMEA w DACHSER.

Szczególnie w tych trudnych czasach, gdy firmy wciąż zmagają się z wąskimi gardłami, transport kolejowy jest dodatkową alternatywą dla frachtu morskiego i lotniczego. Pociągi z Xi'an w Chinach do Europy kursują dwa razy w tygodniu. Kontenery są monitorowane przez całą dobę przez GPS i docierają do każdego terminalu lądowego w Europie.

(źr. Dachser)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.