Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa Fracht wzmacnia obecność w Ameryce Północnej i uruchamia nowe biuro w Toronto

Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, wzmacnia obecność na północnoamerykańskim rynku usług TSL. Firma rozbudowuje zespół i uruchamia kolejny, drugi już oddział w Kanadzie. To dobra wiadomość dla polskiej spółki Fracht FWO, której jedną ze specjalności usług jest organizacja transportów różnych grup ładunków do Ameryki Północnej.

Nowy oddział Grupy Fracht zlokalizowany jest w Toronto, jednym z największych i najszybciej rozwijających się miast w Kanadzie, uważanym za biznesową i finansową stolicę tego kraju. Toronto jest też ważnym węzłem komunikacyjnym i transportowym. Tu m.in. znajduje się największy kanadyjski port lotniczy, wymieniany wśród 30 głównych lotnisk cargo na świecie, Toronto-Lester B. Pearson, który obsługuje 175 międzynarodowych destynacji. Doświadczony zespół Fracht Canada będzie wspierać klientów w zakresie usług logistycznych i spedycyjnych, w tym frachtu lotniczego, drogowego, morskiego i kolejowego oraz organizacji transportów specjalnych. Pierwszy oddział Fracht w Kanadzie umiejscowiono w Vancouver – Burnaby, leżącym w zachodniej części kraju.

- Cieszymy się z otwarcia drugiego oddziału w Kanadzie, to z pewnością wzmocni pozycję Grupy Fracht, a tym samym jej polskiej spółki na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku północnoamerykańskim. To kluczowy kierunek rozwoju biznesu, w którego obsłudze specjalizujemy się od wielu lat. Dzięki współpracy z doświadczonymi lokalnymi zespołami Fracht, organizujemy dostawy różnych grup towarowych do praktycznie każdego miejsca w USA i Kanadzie, bez względu na to czy są to ładunki kontenerowe, specjalne, wymagające przewozu w temperaturze kontrolowanej czy project cargo – mówi Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.

Silna pozycja Grupy Fracht w Ameryce Północnej
W Ameryce Północnej Grupa Fracht jest obecna zarówno w Kanadzie jak i USA, gdzie posiada 9 biur (Houston, Miami, San Diego, Los Angeles, Atlanta, Norfolk, Chicago, Nowy Jork i Boston). Dla Fracht FWO Polska to ważny rynek dla rozwoju usług. Operator korzysta z sieci oddziałów Grupy, obsługując różne rodzaje ładunków, od kontenerowej drobnicy aż po dostawy ponadnormatywne dla branż m.in. automotive, chemicznej, FMCG, a także dla sektora energetycznego i przemysłu ciężkiego. Warto tutaj wspomnieć, że Fracht USA jest też lokalnym operatorem kolejowym, który posiada własny tabor 67 specjalistycznych wagonów do transportu ładunków ciężkich. To w znaczący sposób upraszcza i ułatwia dostawy na terenie USA i Kanady.

Wymiana handlowa z kontynentem amerykańskim rośnie
Ameryka Północna odgrywa ważną rolę w wymianie handlowej naszego kraju. Już od wielu lat na liście 10 najważniejszych kierunków dla polskiego eksportu i importu znajdują się Stany Zjednoczone. Zwiększają się też obroty wymiany handlowej z Kanadą. Według danych Statistics Canada  w 2019 roku osiągnęły poziom 3,082 mld CAD (dolarów kanadyjskich), o 7,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wśród państw Unii Europejskiej współpracujących z Kanadą, Polska zajmuje 9. miejsce na liście największych eksporterów (wzrost o 10,8 proc.) i importerów (spadek o 0,1 proc.). Do tego kraju najczęściej dostarczano z Polski części silników turboodrzutowych i turbośmigłowych, części dla przemysłu lotniczego i motoryzacyjnego, także meble drewniane. Z Kanady przywożono m.in. części turbin gazowych, węgiel bitumiczny, części samolotów i śmigłowców, aparaty słuchowe, art. spożywcze w tym pożywienie dla zwierząt.

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.