Konto pracodawcy


Loconi inwestuje w innowacyjne systemy – tworzy platformy rezerwacyjne i listy przewozowe smart

Loconi Intermodal wykorzystuje innowacyjne technologie i rozwija własny zintegrowany system informatyczny. W przygotowanie narzędzi oraz modułów wspierających procesy zarządzania i operacji firma zainwestowała już ponad 4,5 mln zł. Teraz planuje wdrożenie nowych rozwiązań, tj. unikalne na rynku transportów intermodalnych platformy rezerwacyjne czy listy przewozowe smart.

Prace nad autorskim, zintegrowanym systemem informatycznym Loconi rozpoczęło w 2017 roku, powołaniem zespołu projektowego składającego się z programistów oraz członków zespołu Loconi. Przed rozpoczęciem prac opracowano kompleksowy Program Optymalizacyjny oparty o rozwiązania IT. W sumie program obejmował redukcję czasu pracy o ponad 2 tys. godzin roboczych, czyli 60 tys. zł miesięcznie (720 tys. zł rocznie) w przeliczeniu na koszty etatów. Pierwszy moduł został wdrożony w styczniu 2019, kolejne w trakcie 2019 roku, a teraz przygotowywane są kolejne rozwiązania. Jego celem jest efektywne wsparcie rozwoju firmy w kluczowych obszarach jej działalności – strategiczna analiza biznesu Business Intelligence (BI), zarządzanie procesem intermodalnym (operacyjny system IT) oraz księgowym.
-  Nasza docelowa wizja na nowoczesny intermodalny system informatyczny jest wciąż w toku realizacji, ale pierwsze innowacyjne rozwiązania już teraz przynoszą nam wymierne korzyści.  W ciągu dwóch lat BI stał się kluczowym narzędziem wspierającym funkcjonowanie firmy i kontrolę biznesową, dzięki której nasza marża operacyjna wzrosła o 5 p.p. Jeśli chodzi o operacyjny system IT to, jak wynika z przeprowadzonych pomiarów efektywności, do końca grudnia 2019, dzięki wprowadzonym optymalizacjom, zrealizowaliśmy ponad 60 proc. celu, co przełożyło się na oszczędności 40 tys. zł miesięcznie tj. ok 500 tys. zł rocznie w przeliczeniu na etaty. Duże korzyści wiążą się przede wszystkim ze wzrostem wydajności pracy, w poszczególnych działach zanotowaliśmy wzrost nawet o 60 proc. – mówi Barbara Dziewierska, dyrektor ds. operacyjnych, Loconi Intermodal.

W ramach operacyjnego systemu do zarządzania operacjami intermodalnymi Loconi Intermodal wdrożyło do tej pory 5 modułów dla poszczególnych działów operacyjnych – moduł ofert, zleceń, kolejowy, drogowy, depotowy (w trakcie). W każdym z modułów postawiono na rozwiązania ułatwiające i przyśpieszające pracownikom przeprowadzenie procesów logistycznych tj. automatyczne fakturowanie zleceń, masowa edycja danych, algorytmy wyliczające koszty i marże, integracje międzysystemowe, automatyczne raportowanie, rozpoznawanie dokumentów OCR i wiele innych rozwiązań.
W tym roku Loconi Intermodal planuje rozpoczęcie pracy nad kolejnymi rozwiązaniami, które mają tworzyć wartość dodaną dla partnerów biznesowych firmy – klientów, portów, przewoźników drogowych i kolejowych. Operator ma w planie rozpocząć działania od usprawnienia komunikacji elektronicznej z portami morskimi, wdrażając rozwiązanie „Integracja z portami morskimi”. Integracja umożliwi m.in. automatyczne pobieranie danych z systemu portowego i dzięki temu ograniczy nakład pracy klientów współpracujących z Loconi. Jako jedna z pierwszych firm Loconi planuje wprowadzenie listu przewozowego smart, działającego w oparciu o kody QR. Potwierdzenie dostawy przez smartfon ma ograniczyć konieczność wydruków i tym samym oszczędzić papier. W planach są również różnego typu platformy rezerwacyjne online, np. „Bookowanie slotów na pociągu online’’ czyli nowy, elastyczny sposób składania zamówień, w którym klienci będą mogli wybrać z kalendarza najbardziej odpowiadające im wyjazdy pociągów i dostępnych aut lub ‘’Portal Klienta i Dostawcy’’, który pozwoli na samodzielne sprawdzenie takich danych jak historia zleceń, statusy dostaw, faktury i rozliczenia, itp. Platforma umożliwi także generowanie raportów terminowości dostaw czy czas przestojów.

- W tym roku skończymy wdrażać moduły usprawniające proces intermodalny oraz skupimy się na przygotowaniu, nowych, innowacyjnych rozwiązań dla klientów i kontrahentów. W styczniu 2020, czyli po roku pracy na nowym systemie, widzimy jak dobrą decyzję podjęliśmy. Budowa systemu to dobra inwestycja, która przyśpiesza rozwój naszej firmy. Dzięki temu, że mamy tak nowoczesne i elastyczne rozwiązania informatyczne, możemy przenieść pozytywne efekty pracy na naszych partnerów biznesowych. W strategii Loconi kierunek informatyzacji ma kluczowe znaczenie i nadal będzie kontynuowany – podsumowuje Barbara Dziewierska.

(źr. Loconi Intermodal)

kobiety w logistyce
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Koronawirus nie rozgrzał podmiejskiej logistyki ostatniej mili
Rozwój transportu drogowego po koronawirusie
Jak wygląda handel po wybuchu pandemii?
Nadal nie zlikwidowano barier w rozwoju transportu intermodalnego – alarmuje NIK
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
ID Logistics - dynamiczny I kwartał, wzrost sprzedaży o 9,6 proc.
Ponad 100 proc. więcej wydali kupujący na kwietniowych e-zakupach
11,3 mln ton przeładowanych w I kwartale 2020 w Porcie Gdańsk
CEVA Logistics dzięki robotyzacji zwiększa wydajność magazynów o 400%
Grupa Raben ponownie Marką Godną Zaufania
Agility realizuje kontrakty dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony
GLS Poland rozpoczyna współpracę z BLIKIEM
Darmowa platforma Clicktrans dla transportu przesyłek pomocowych dla szpitali
Fracht FWO realizuje kolejne dostawy z Polski do USA dla elektrowni wiatrowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC