Konto pracodawcy


Hillebrand opracował nowe flexitanki dające 25 proc. oszczędności

Grupa Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverages, stale dąży do minimalizacji kosztów i maksymalizacji jakości. Operator zaprojektował i wdrożył właśnie nowe rozwiązanie – flexitanki instalowane do 40 stopowych kontenerów chłodniczych, które obniżają koszty transportu soków i napojów drogą morską nawet o 25 proc., zachowując jednocześnie jakość i świeżość tych produktów.

Najwięksi dostawcy koncentratów i soków owocowych, a także innych napojów owocowych, zazwyczaj przewożą swoje produkty we własnych opakowaniach. Do transportu używają przeważnie beczek lub pojemników IBC w kontenerach chłodniczych lub w zbiornikch elastycznych, pakowanych do 20 stopowych kontenerów. Jednakże to pierwsze rozwiązanie jest dosyć drogie, ponieważ koszt wysyłki takiego kontenera może wynosić nawet 6,5 tys. dolarów, a to drugie nie dawało pełnej optymalizacji kosztów z uwagi na ograniczoną objętość takiego zbiornika. O ile nie było problemu z przewozem masowej ilości, zajmującej cały statek, gdzie koszty rozkładają się o wiele korzystniej, o tyle problem pojawiał się, kiedy trzeba było przewieźć mniejsze objętości soków czy napojów.

Oszczędny flexitank

Hillebrand jako światowy lider w zakresie innowacyjnych rozwiązań logistycznych dla rynku beverages znalazł rozwiązanie, które spełniło istotne oczekiwania w tym zakresie. Zespół techniczny Grupy Hillebrand zaprojektował i dokładnie sprawdził koncepcję dostawy soków w nowo zaprojektowanych zbiornikach elastycznych – flexitankach - z wykorzystaniem kontenerów chłodniczych, testując je przez kilkanaście miesięcy. Udane próby doprowadziły do zakończenia prac nad projektem i produkcją większego zbiornika elastycznego typu flexitank o możliwości załadunkowej nawet do 26 tys. litrów (w zależności od gęstości produktu), który jest dostosowany do 40 stopowego kontenera chłodniczego. Do tej pory standardowe flexitanki były transportowane wyłącznie w 20 stopowych kontenerach, mając ograniczoną objętość. Zastosowanie flexitanka przystosowanego do kontenerów chłodniczych o większych wymiarach, może obniżyć koszty transportu soków czy napojów drogą morską nawet o 25 proc. W celu zminimalizowania ruchów płynu we flexitanku w trakcie rejsu, wewnątrz zastosowano specjalną technologię oraz dodatkowo wzmocniono wielowarstwowym materiałem powłokę zbiornika.
- Sukces wdrożenia większego flexitanka to bardzo dobra wiadomość. Z pewnością pomoże producentom soków czy innych napojów owocowych w dążeniu do optymalizacji kosztów dalekomorskich dostaw ich produktów, zapewniając im przy tym zachowanie jakości – powiedział Bartosz Mierzejewski, Sales Manager, Hillebrand Poland.

Inżynierowe Hillebranda pomyśleli także o dodatkowych zabezpieczeniach przed potencjalnymi zanieczyszczeniami przewożonych we flexitankach płynów oraz o możliwości zastosowania radiacji gamma, która pozwala utrzymać aseptyczne warunki podczas załadunku zbiornika. Hillebrand ma również możliwość wyposażenia swoje flexitanki w unikatowy system automatycznego odpowietrzania, zapewniający bezpieczeństwo transportu szczególnie w przypadku takich towarów jak wino czy koncentraty owocowe – fermentujące i wydzielające gazy podczas transportu.
Ponadto, wsparciem dla jakości transportu – zwłaszcza przy mniejszych, suchych kontenerach stosowana jest izolacja termiczna VinLiner, głównie wykorzystywana przy transporcie win w celu utrzymania jak najbardziej sprzyjającej temperatury przewożonemu produktowi.

(źr. Hillebrand)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Nawet do 40 proc. mogą wzrosnąć koszty pracownicze przy delegowaniu pracowników
Fracht FWO Polska o sytuacji na rynku lotniczym cargo
Wzrost automatyzacji pozytywnie wpłynie na liczbę miejsc pracy?
Perspektywy rozwoju transportu drogowego a nowoczesne technologie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
InPost ma już 6000 Paczkomatów
Trans Polonia po III kwartale osiągnęła blisko 200 mln zł przychodów
GEFCO operatorem logistycznym Airbusa
DKV przejmuje dwie duńskie spółki
Kuehne + Nagel przejmuje działalność transportową firmy Rotra
Fracht FWO Polska dostarcza kolejne project cargo - 110 ton do elektrowni w Bełchato ...
DB Schenker wdraża autonomiczne roboty działające w oparciu o sztuczną inteligenc ...
Accolade zainwestuje blisko 30 miln euro w Panattoni Park w Częstochowie
Grupa Raben otwiera oddział w Bułgarii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC