Dodaj ogłoszenie o pracy


Targor-Truck z największą zeroemisyjną flotą pojazdów w Polsce

Targor-Truck, jednej z największych polskich dostawców zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, ogłosił powiększenie floty własnej z napędem na LNG. Firma posiada obecnie 300 pojazdów ciężarowych z czego 135 to ciągniki ekologiczne z napędem LNG i BioLNG. Wkrótce liczba tych aut zwiększy się do 150. Targor zamówił właśnie kolejne samochody napędzane tego rodzaju paliwem.

Targor-Truck to polski przewoźnik drogowy, działający nieprzerwanie od prawie 50 lat. Firma w swojej historii przeszła przez kilka okresów transformacji. Teraz, odpowiadając na politykę zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw i politykę Unii Europejskiej w zakresie dekarbonizacji, dąży do zapewnienia zeroemisyjnego transportu drogowego towarów w swoich usługach. Firma już od kilku lat sukcesywnie rozwija flotę pojazdów nisko- i zeroemisyjnych. Stale inwestuje nie tylko w auta o napędzie LNG / BioLNG ale też w cyfryzację transportu drogowego. Targor jest gotowy do wdrożenia elektronicznego listu przewozowego e-CMR i stale rozwija swoje cyfrowe systemy do zarządzania transportem.

Na drodze do zeroemisyjności
Targor-Truck to lider w zdekarbonizowanych transportach drogowych towarów w Polsce. Firma jest jednym z największych przewoźników w kraju z tak dużą flotą własną pojazdów napędzanych LNG / BioLNG. Już niedługo, w ciągu najbliższych kilku miesięcy, flota Targoru napędzana LNG zwiększy się do 150 samochodów ciężarowych. Targor-Truck zamówił właśnie ciągniki siodłowe marki IVECO z napędem gazowym.
- Świadomie podjęliśmy decyzję o przejściu na LNG / BioLNG i takim właśnie kierunku rozwoju. Sukcesywnie od kilku lat wymieniamy flotę aut własnych na nisko- i zeroemisyjne pojazdy. Dzięki temu mamy jeden z największych wskaźników dynamicznie rosnącego udziału paliw ekologicznych w zużyciu przez pojazdy pośród wszystkich firm transportowych w Polsce. To odpowiedź na wymagania rynku i naszych klientów, do grona których należą duże i średnie przedsiębiorstwa, również zobligowane do dekarbonizacji swoich procesów produkcyjnych i logistycznych – mówi Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck.
100% redukcja emisji CO2

Targor-Truck potwierdza swoje dążenia do dekarbonizacji audytami Ecovadis oraz Supplier Assurance, wdrażając mechanizmy kontroli weryfikacji zgodności w swoim łańcuchu dostaw (przy wykorzystaniu najnowszego SAQ 5.0 dla przemysłu motoryzacyjnego). Wyniki tych audytów są udostępniane klientom firmy. Targor posiada też certyfikaty od dostawców paliw LNG / BioLNG, potwierdzające 100% redukcję emisji CO2 we flocie napędzanej paliwem LNG i BioLNG.
- Nie boimy się poddawać audytom, bo dzięki nim możemy udowodnić naszym klientom ekologiczność naszej floty i faktyczną redukcję emisji CO2 w naszych pojazdach. To ważne, zwłaszcza w kontekście restrykcyjnych wymogów unijnych w zakresie dążenia do całkowicie zrównoważonego transportu towarów – podkreśla Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck.

Targor-Truck wykonuje usługi transportu drogowego towarów nie tylko na terenie Polski, ale też innych krajów Europy (Włochy, Hiszpania, Francja, Belgia, Holandia, Niemcy, Słowenia, Austria, Węgry, Czechy, Słowacja, Szwajcaria). Sieć dystrybucyjna paliw alternatywnych stale się powiększa, dzięki czemu coraz łatwiej jest planować trasy i tankowanie LNG i BioLNG na długich dystansach. Do krajów z dostępnością stacji BioLNG dołączyły niedawno Polska oraz Czechy i Słowacja. Firma zapowiada dalsze inwestycje w ekologiczne zestawy ciężarowe, w których wykorzystuje też niskoemisyjne naczepy Berger.

(źr. Targor Truck)

 

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.