Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw

CEVA Logistics wyczarterowała 86 samolotów cargo w celu zabezpieczenia utrzymania ciągłości globalnych łańcuchów dostaw i linii produkcyjnych swoich klientów.

CEVA, obsługując głównie klientów z branży motoryzacyjnej, lotniczej i kosmicznej, komputerowej oraz zaawansowanej technologicznie elektroniki, objęła sobie za cel pomoc w utrzymaniu linii produkcyjnych i zapewnienia utrzymania stanów zapasów niezbędnych dla działalności zakładów produkcyjnych podczas epidemii koronawirusa (Covid-19). Aby wesprzeć klientów i światową gospodarkę operator zdecydował się wykorzystać swoją globalną sieć i skalę usług. Wyczarterowanie 86 samolotów w celu zapewnienia dostaw części i komponentów do produkcji było strategiczną inicjatywą zarządu CEVA Logistics.

58 lotów już się odbyło
Do tej pory, drogą powietrzną CEVA dostarczyła ponad 4,7 tys. ton ładunków. Odbyło się to w bliskiej współpracy z klientami, aby sprostać wszystkim wymogom jakościowym. Operator zrealizował już ponad 58 lotów, a w ciągu najbliższych siedmiu tygodni uruchomi kolejne 28. CEVA zapowiada również, iż w razie potrzeby liczba lotów może zostać zwiększona.

Wiele destynacji
Większość lotów ze wschodu odbywa się z Szanghaju lub Hongkongu do Chicago w USA. Nieco mniej lotów CEVA realizuje do Amsterdamu, Bangkoku, Brukseli, Chennai, Dallas, Rickenbacker, Rockford, Sao Paulo, Singapuru i Tokio. Połączenia na trasie Eastbound i inne czartery obejmowały loty z East Midlands do Bangkoku, Hongkongu i Brukseli, z Hanoi do Singapuru i z Hongkongu do Tokio.

- Współpracując niezwykle blisko z naszymi klientami, byliśmy w stanie zrealizować solidny rozkład lotów czarterowych, który pozwolił nam dostosować się do obecnych trudnych warunków. Działając w ścisłej współpracy z pozostałymi członkami Grupy CMA CGM, staramy się oferować naszym klientom na całym świecie szybkie i dostępne alternatywy transportowe, aby pomóc im utrzymać globalną gospodarkę w ruchu – powiedział Guillaume Col, dyrektor operacyjny CEVA Logistics.

(źr. CEVA Logistics)


 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.