Konto pracodawcy


Hillebrand opracował nowe flexitanki dające 25 proc. oszczędności

Grupa Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverages, stale dąży do minimalizacji kosztów i maksymalizacji jakości. Operator zaprojektował i wdrożył właśnie nowe rozwiązanie – flexitanki instalowane do 40 stopowych kontenerów chłodniczych, które obniżają koszty transportu soków i napojów drogą morską nawet o 25 proc., zachowując jednocześnie jakość i świeżość tych produktów.

Najwięksi dostawcy koncentratów i soków owocowych, a także innych napojów owocowych, zazwyczaj przewożą swoje produkty we własnych opakowaniach. Do transportu używają przeważnie beczek lub pojemników IBC w kontenerach chłodniczych lub w zbiornikch elastycznych, pakowanych do 20 stopowych kontenerów. Jednakże to pierwsze rozwiązanie jest dosyć drogie, ponieważ koszt wysyłki takiego kontenera może wynosić nawet 6,5 tys. dolarów, a to drugie nie dawało pełnej optymalizacji kosztów z uwagi na ograniczoną objętość takiego zbiornika. O ile nie było problemu z przewozem masowej ilości, zajmującej cały statek, gdzie koszty rozkładają się o wiele korzystniej, o tyle problem pojawiał się, kiedy trzeba było przewieźć mniejsze objętości soków czy napojów.

Oszczędny flexitank

Hillebrand jako światowy lider w zakresie innowacyjnych rozwiązań logistycznych dla rynku beverages znalazł rozwiązanie, które spełniło istotne oczekiwania w tym zakresie. Zespół techniczny Grupy Hillebrand zaprojektował i dokładnie sprawdził koncepcję dostawy soków w nowo zaprojektowanych zbiornikach elastycznych – flexitankach - z wykorzystaniem kontenerów chłodniczych, testując je przez kilkanaście miesięcy. Udane próby doprowadziły do zakończenia prac nad projektem i produkcją większego zbiornika elastycznego typu flexitank o możliwości załadunkowej nawet do 26 tys. litrów (w zależności od gęstości produktu), który jest dostosowany do 40 stopowego kontenera chłodniczego. Do tej pory standardowe flexitanki były transportowane wyłącznie w 20 stopowych kontenerach, mając ograniczoną objętość. Zastosowanie flexitanka przystosowanego do kontenerów chłodniczych o większych wymiarach, może obniżyć koszty transportu soków czy napojów drogą morską nawet o 25 proc. W celu zminimalizowania ruchów płynu we flexitanku w trakcie rejsu, wewnątrz zastosowano specjalną technologię oraz dodatkowo wzmocniono wielowarstwowym materiałem powłokę zbiornika.
- Sukces wdrożenia większego flexitanka to bardzo dobra wiadomość. Z pewnością pomoże producentom soków czy innych napojów owocowych w dążeniu do optymalizacji kosztów dalekomorskich dostaw ich produktów, zapewniając im przy tym zachowanie jakości – powiedział Bartosz Mierzejewski, Sales Manager, Hillebrand Poland.

Inżynierowe Hillebranda pomyśleli także o dodatkowych zabezpieczeniach przed potencjalnymi zanieczyszczeniami przewożonych we flexitankach płynów oraz o możliwości zastosowania radiacji gamma, która pozwala utrzymać aseptyczne warunki podczas załadunku zbiornika. Hillebrand ma również możliwość wyposażenia swoje flexitanki w unikatowy system automatycznego odpowietrzania, zapewniający bezpieczeństwo transportu szczególnie w przypadku takich towarów jak wino czy koncentraty owocowe – fermentujące i wydzielające gazy podczas transportu.
Ponadto, wsparciem dla jakości transportu – zwłaszcza przy mniejszych, suchych kontenerach stosowana jest izolacja termiczna VinLiner, głównie wykorzystywana przy transporcie win w celu utrzymania jak najbardziej sprzyjającej temperatury przewożonemu produktowi.

(źr. Hillebrand)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wydatki świąteczne a dostawy kurierskie
Nawet do 40 proc. mogą wzrosnąć koszty pracownicze przy delegowaniu pracowników
Fracht FWO Polska o sytuacji na rynku lotniczym cargo
Wzrost automatyzacji pozytywnie wpłynie na liczbę miejsc pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker otworzy 8 oddziałów na Kaukazie i w Azji Środkowej
InPost ma już 6000 Paczkomatów
Trans Polonia po III kwartale osiągnęła blisko 200 mln zł przychodów
GEFCO operatorem logistycznym Airbusa
DKV przejmuje dwie duńskie spółki
Kuehne + Nagel przejmuje działalność transportową firmy Rotra
Fracht FWO Polska dostarcza kolejne project cargo - 110 ton do elektrowni w Bełchato ...
Nowa siedziba CEVA Logistics światowym centrum innowacyjnych projektów
DB Schenker wdraża autonomiczne roboty działające w oparciu o sztuczną inteligenc ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC