Konto pracodawcy


UPS inwestuje w autonomiczne ciężarówki

Firma UPS poinformowała o inwestycji i zakupie udział mniejszościowego w przedsiębiorstwie TuSimple, które oferuje autonomiczne ciężarówki. Partnerzy wspólnie testują autonomiczne pojazdy na trasie w Arizonie, aby określić, czy ich zastosowanie może zoptymalizować obsługę i efektywność w sieci UPS.

Współpraca z TuSimple w zakresie pojazdów autonomicznych miała pomóc UPS w lepszym zrozumieniu wymagań związanych z czwartym poziomem autonomicznego transportu ciężarowego w jej sieci. Na tym poziomie komputer pokładowy pojazdu przez cały czas kontroluje jazdę, co eliminuje interwencje ręczne. Obowiązujące przepisy regulujące autonomiczną jazdę czwartego poziomu wymagają jednak, aby w pojeździe zawsze znajdował się kierowca, mogący w razie potrzeby przejąć kontrolę.
Testy przeprowadzano z ładunkami na trasie między Phoenix i Tucson w amerykańskim stanie Arizona. Transport autonomiczny rozpoczęto w maju 2019 r., przy czym w pojeździe zawsze znajdują się kierowca i inżynier. TuSimple i UPS monitorują czas i dystans pokonywany przez ciężarówki w trybie autonomicznym, wskaźniki bezpieczeństwa i czas transportu.
- Choć w pełni autonomiczne, bezzałogowe pojazdy w dalszym ciągu wymagają prac rozwojowych i stosownych przepisów, jesteśmy pod wrażeniem postępów w zakresie technologii hamowania i innych rozwiązań opracowywanych przez przedsiębiorstwa takie jak TuSimple. Wszystkie te technologie zapewniają duże bezpieczeństwo i inne korzyści, które zostaną zrealizowane na długo przed urzeczywistnieniem pełnej wizji pojazdów autonomicznych - powiedział Scott Price, dyrektor ds. strategii i transformacji w firmie UPS.

Misją założonej w 2015 r. firmy TuSimple jest wprowadzenie na rynek pierwszej autonomicznej ciężarówki, a przez to zwiększenie bezpieczeństwa, obniżenie kosztów transportu i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. TuSimple rozwija technologię, która pozwoli firmom transportowym korzystać z autonomicznych ciężarówek 8. klasy, mających zwykle co najmniej trzy osie i ładowność przekraczającą 14 969 kg (33 000 funtów). Firma TuSimple jest przekonana, że jej technologia może obniżyć średni koszt takich zewnętrznych usług transportowych o 30 proc.

Prowadzone testy są częścią badania zaawansowanych technologii do pojazdów w globalnej, inteligentnej sieci logistycznej UPS. Operator inwestuje w Internet rzeczy, sztuczną inteligencję i zaawansowane narzędzia analityczne, aby zwiększyć efektywność paliwową i zoptymalizować obsługę klienta, a zarazem zadbać o utrzymanie się na pozycji najchętniej wybieranego operatora logistycznego.

(źr. UPS)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
Pakiet mobilności - jeszcze kilka wskazówek
FedEx Express opublikował zestaw wytycznych dla rowerzystów
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Indeks Logistyczny Rynków Wschodzących Agility o recesji na rynku logistycznym
W 2020 roku powierzchnia magazynów urośnie o co najmniej 10 proc. - najwięcej na Mazowszu i Śląsku
Druga dekada XXI wieku była złotą erą gospodarki, a co po niej…
Jak rozwija się polski transport zasilany paliwami alternatywnymi?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Pekaes uruchomił nowy magazyn na Mazowszu
Nowy rekord Portu Gdańsk w przeładunkach
LPP zakończyło rozbudowę Centrum Dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim
CPK zaprasza do konsultacji planów budowy nowych linii kolejowych i drogowych
SPEDCONT rozpoczyna dostawy gazu
RTV EURO AGD – wprowadza płatność kartą przy dostawie zamówienia
CHEP Polska z tytułem Top Employer
Poczta Polska zawiesza przyjmowanie przesyłek do Chin
60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC