Dodaj ogłoszenie o pracy


UPS inwestuje w autonomiczne ciężarówki

Firma UPS poinformowała o inwestycji i zakupie udział mniejszościowego w przedsiębiorstwie TuSimple, które oferuje autonomiczne ciężarówki. Partnerzy wspólnie testują autonomiczne pojazdy na trasie w Arizonie, aby określić, czy ich zastosowanie może zoptymalizować obsługę i efektywność w sieci UPS.

Współpraca z TuSimple w zakresie pojazdów autonomicznych miała pomóc UPS w lepszym zrozumieniu wymagań związanych z czwartym poziomem autonomicznego transportu ciężarowego w jej sieci. Na tym poziomie komputer pokładowy pojazdu przez cały czas kontroluje jazdę, co eliminuje interwencje ręczne. Obowiązujące przepisy regulujące autonomiczną jazdę czwartego poziomu wymagają jednak, aby w pojeździe zawsze znajdował się kierowca, mogący w razie potrzeby przejąć kontrolę.
Testy przeprowadzano z ładunkami na trasie między Phoenix i Tucson w amerykańskim stanie Arizona. Transport autonomiczny rozpoczęto w maju 2019 r., przy czym w pojeździe zawsze znajdują się kierowca i inżynier. TuSimple i UPS monitorują czas i dystans pokonywany przez ciężarówki w trybie autonomicznym, wskaźniki bezpieczeństwa i czas transportu.
- Choć w pełni autonomiczne, bezzałogowe pojazdy w dalszym ciągu wymagają prac rozwojowych i stosownych przepisów, jesteśmy pod wrażeniem postępów w zakresie technologii hamowania i innych rozwiązań opracowywanych przez przedsiębiorstwa takie jak TuSimple. Wszystkie te technologie zapewniają duże bezpieczeństwo i inne korzyści, które zostaną zrealizowane na długo przed urzeczywistnieniem pełnej wizji pojazdów autonomicznych - powiedział Scott Price, dyrektor ds. strategii i transformacji w firmie UPS.

Misją założonej w 2015 r. firmy TuSimple jest wprowadzenie na rynek pierwszej autonomicznej ciężarówki, a przez to zwiększenie bezpieczeństwa, obniżenie kosztów transportu i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. TuSimple rozwija technologię, która pozwoli firmom transportowym korzystać z autonomicznych ciężarówek 8. klasy, mających zwykle co najmniej trzy osie i ładowność przekraczającą 14 969 kg (33 000 funtów). Firma TuSimple jest przekonana, że jej technologia może obniżyć średni koszt takich zewnętrznych usług transportowych o 30 proc.

Prowadzone testy są częścią badania zaawansowanych technologii do pojazdów w globalnej, inteligentnej sieci logistycznej UPS. Operator inwestuje w Internet rzeczy, sztuczną inteligencję i zaawansowane narzędzia analityczne, aby zwiększyć efektywność paliwową i zoptymalizować obsługę klienta, a zarazem zadbać o utrzymanie się na pozycji najchętniej wybieranego operatora logistycznego.

(źr. UPS)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.