Konto pracodawcy


DB Schenker wdraża autonomiczne roboty działające w oparciu o sztuczną inteligencję

DB Schenker wprowadził do swojego oddziału w Lipsku roboty autonomiczne firmy Gideon Brothers. Wyposażone w najnowocześniejsze technologie roboty umożliwiają zwiększenie wydajności bez konieczności modyfikacji obiektów.

- Chcąc zaoferować naszym klientom strategiczne korzyści w coraz bardziej złożonym środowisku cyfrowym, DB Schenker nieustannie bada możliwości wykorzystania innowacji stworzonych przez wizjonerskie start-upy – powiedział członek zarządu logistyki kontraktowej w Schenker AG, Xavier Garijo – Zapewnienie możliwości automatyzacji operacji logistycznych i magazynowych stanowi podstawę tworzenia łańcucha dostaw nowej generacji.

Roboty wyposażone są w Robot Autonomy System, który bazując na technologii Visual Perception, łączy technologię głębokiego uczenia z kamerami stereoskopowymi. Rewolucyjna technologia percepcji wizualnej wsparta sztuczną inteligencją umożliwia bezpieczne poruszanie się pośród pracowników i sprzętu, jak również innych ruchomych maszyn. Roboty potrafią przenieść jednorazowo towar ważący 800 kg i mają możliwość wymiany akumulatorów bez przerywania pracy, co pozwala zminimalizować czas przestoju.
Roboty testowane są w magazynie DB Schenker w Lipsku i mają na celu automatyzację zadań związanych z bieżącą realizacją zamówień, przyspieszając ten proces i pozwalając pracownikom skupić się na bardziej skomplikowanych obowiązkach. Kilka tygodni po rozpoczęciu przedsięwzięcia DB Schenker rozszerzył je, dodając znaczną liczbę nowych punktów odbioru i wydawania towarów. O elastyczności systemu świadczy fakt, że zarówno rozszerzenie projektu, jak i precyzyjne prace dostosowawcze prowadzone są przez pracowników DB Schenker. W pierwszym miesiącu realizacji pilota przeciętna odległość pokonywana przez robota przekroczyła 26 km tygodniowo. Szczegółowe wyniki zostaną wkrótce ocenione.

- Stworzone przez nas maszyny postrzegają świat tak jak my: przetwarzając dane wizualne, rozumiejąc co je otacza i jak to się odnosi do powierzonych im zadań – wyjaśnił prezes i współzałożyciel firmy Gideon Brothers, Matija Kopić – Jest to ogromny postęp technologiczny. Samojezdne urządzenia działające w oparciu o sztuczną inteligencję odniosą sukces tam, gdzie zawiodła poprzednia technologia i staną się wszechobecne w branży przemysłowej.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wartość rynku nieruchomości spadnie o 50 proc, po czym szybko odbije w górę
Koronawirus nie rozgrzał podmiejskiej logistyki ostatniej mili
Rozwój transportu drogowego po koronawirusie
Jak wygląda handel po wybuchu pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
SEGRO powiększy swój park logistczny w Poznaniu o 7 ha
Fracht FWO Polska partnerem Fundacji K.I.D.S
ID Logistics - dynamiczny I kwartał, wzrost sprzedaży o 9,6 proc.
Ponad 100 proc. więcej wydali kupujący na kwietniowych e-zakupach
11,3 mln ton przeładowanych w I kwartale 2020 w Porcie Gdańsk
CEVA Logistics dzięki robotyzacji zwiększa wydajność magazynów o 400%
Grupa Raben ponownie Marką Godną Zaufania
Agility realizuje kontrakty dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony
GLS Poland rozpoczyna współpracę z BLIKIEM
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC