W ubiegłym roku Packeta Group obsłużyła na całym świecie w sumie 106 milionów przesyłek, osiągając rekordowe obroty na poziomie 294 mln EUR. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie ponad 9,2 mln paczek (z Polski i do Polski) – o 123% więcej niż w roku 2022 (wówczas 4,1 mln). Najwięcej przesyłek trafiło z polskich e-sklepów do klientów w Czechach, na Słowacji i w Rumunii – to są obecnie główne kierunki ekspansji polskich e-sklepów. Jednocześnie też konsumenci z tych krajów najchętniej robili zakupy w polskich sklepach internetowych.
Znacząco zwiększyły się też przychody polskiego oddziału firmy – z 53,9 mln zł w roku 2022 do 123,6 mln w 2023 (wzrost o 129% r/r). Tak dynamiczny rozwój Packeta zawdzięcza systematycznie powiększającej się liczbie klientów – w ubiegłym roku portfel polskich e-sklepów korzystających z jej usług urósł o 75% - a także zwiększającej się skali współpracy z dotychczasowymi klientami. Firma może się też pochwalić współpracą z wiodącymi marketplace'ami – Allegro czy Kaufland Global Marketplace.
W ślad za organicznym wzrostem biznesu rosła też liczba pracowników oraz skala inwestycji. W roku 2023 Packeta Poland zwiększyła zatrudnienie o 28%, otworzyła też w Bielsku-Białej nowy magazyn cross-dock, z którego może obsłużyć 600 tys. przesyłek miesięcznie i dostarczać je w 33 kierunkach. Całkowity koszt nowej inwestycji to 7 mln zł. Obecnie Packeta posiada w Polsce magazyny w Bielsku-Białej przy granicy z Czechami oraz w Konotopie pod Warszawą.
W roku 2024 Packeta Poland planuje dalszy intensywny rozwój. Celem numer jeden jest wspieranie polskich e-sklepów w zdobywaniu rynków zagranicznych w opraciu o skuteczną i szybką logistykę, ale też m.in. poprzez edukowanie i przekonanie, że zagraniczna ekspansja to nie opcja, ale realna szansa na zwiększenie skali działalności, czy wręcz konieczność, gdy e-sklep chce budować trwałą pozycję na rynku.
Kolejnym celem Packety na ten rok jest popularyzacja i promowanie rynków Europy Centralnej i Wschodniej w krajach bałtyckich i bałkańskich.
W obszarze działalności operacyjnej Packeta chce w dalszym ciągu rozwijać siatkę bezośrednich połączeń na terenie Europy, aby zmniejszyć liczbę przeładunków paczek, móc szybciej dostarczać przesyłki i obsługiwać ewentualne zwroty, zminimalizować prawdopodobieństwo uszkodzenia przesyłki,
a w konsekwencji – aby zaoferować klientom niższe koszty.
(źr. Packeta)