Dodaj ogłoszenie o pracy


Renault Trucks dokonuje przełomu w zakresie dekarbonizacji

Renault Trucks dokonał przełomu w zakresie dekarbonizacji, przekształcając 12-tonową ciężarówkę z silnikiem wysokoprężnym w nowoczesną ciężarówkę elektryczną zasilaną bateryjnie. Projekt modernizacji elektrycznej został zrealizowany we współpracy z Novumtech, przy wsparciu finansowym ADEME, Francuskiej Agencji Transformacji Ekologicznej.

Renault Trucks zaprezentował konwersję ciężarówki z silnikiem spalinowym na nowoczesny model elektryczny. Celem tego przedsięwzięcia jest przede wszystkim ocena ekologicznych, technicznych i ekonomicznych aspektów modernizacji elektrycznej pojazdów ciężarowych. Projekt był możliwy dzięki współpracy z Novumtech, start-upem z doświadczeniem w projektowaniu i produkcji baterii, oraz przy wsparciu finansowym ADEME, Francuskiej Agencji Transformacji Ekologicznej.

Gospodarka o obiegu zamkniętym jest jednym z kluczowych obszarów zainteresowania firmy Renault Trucks w dążeniu do zdekarbonizowania transportu towarowego. Działalność przemysłowa producenta, zaangażowanego w przedłużanie żywotności jego pojazdów, wpisuje się w podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, oparte na trzech kluczowych filarach: regeneracji, zmianie przeznaczenia i ponownym wykorzystaniu.

W ramach tego podejścia Renault Trucks wprowadził szereg inicjatyw, w tym tą, związaną z podwojeniem żywotności ciężarówek dla przewoźników poprzez promowanie regeneracji zamiast wymiany. Co więcej, producent oferuje drugie życie swoim używanym pojazdom ciężarowym dzięki zmianie ich przeznaczenia przy użyciu rygorystycznych procesów przemysłowych. Do tej pory ponad 1 500 ciężarówek zyskało nowe życie w Fabryce Używanych Ciężarówek w Bourg-en-Bresse, a 700 odnowiono w Centrum Używanych Ciężarówek w Lyonie. Dzięki temu udało nam się oszczędzić ponad 5 000 ton CO2.

Przemianę 12-tonowego Renault Trucks D na pojazd elektryczny wykonano modyfikując jedynie te elementy, które były konieczne. Zmiany objęły silnik, skrzynię biegów, zbiornik paliwa i zbiornik AdBlue. Jednocześnie usunięto komponenty związane z silnikiem spalinowym, takie jak pompa hydrauliczna wspomagania układu kierowniczego, sprężarka powietrza zawieszenia i układu hamulcowego oraz sprężarka klimatyzacji.

Komponenty te zastąpiono silnikiem elektrycznym bezpośrednio zintegrowanym z wałem napędowym, akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 210 kWh, ładowarką o mocy 22 kW, sprężarką powietrza do zawieszenia i układu hamulcowego, elektryczną pompą hydrauliczną do wspomagania układu kierowniczego, elektryczną sprężarką klimatyzacji oraz systemem ogrzewania kabiny.

Kolejnym istotnym etapem projektu jest uzyskanie certyfikacji przerobionego pojazdu, co stanowi potwierdzenie jego pełnej zgodności z aktualnymi przepisami. Po uzyskaniu takiego certyfikatu Renault Trucks rozpocznie fazę testów w rzeczywistych warunkach eksploatacji we współpracy z Clovis Grand Paris we Francji.

Projekt modernizacji, zrealizowany dzięki współpracy z Novumtech, został przeprowadzony w CampX by Volvo Group w zakładzie Renault Trucks w Lyonie. Celem CampX jest przyspieszenie innowacji technologicznych i komercyjnych poprzez tworzenie synergii między pracownikami Renault Trucks (zespół inżynierów z Lyonu) a start-upami.

(źr. Renault Trucks)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.