Konto pracodawcy


Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.

W roku naznaczonym pandemią, priorytetem Renault Trucks było wspieranie działalności swoich klientów. Ponad 90 proc. punktów sprzedaży i serwisowych Renault Trucks pracowało w szczytowym okresie pandemii. Renault Trucks utrzymało swój udział w rynku przy łącznej ilości 41 117 pojazdów zafakturowanych w 2020 r. i odnotowało 12 proc. wzrost zamówień w porównaniu do poprzedniego roku.

18 marca 2020, w trosce o bezpieczeństwo swoich pracowników, Renault Trucks zdecydowało się zamknąć swoje cztery francuskie fabryki. Produkcja była stopniowo wznawiana od 23 kwietnia 2020 r. Podczas lockdownu w marcu producent zdołał utrzymać otwarte ponad 90 proc. swojej sieci sprzedażowej i serwisowej na całym świecie, dzięki wprowadzeniu najbardziej restrykcyjnych zasad BHP.

Pandemia i związany z nią kryzys gospodarczy silnie wpłynęły na rynek samochodów ciężarowych w 2020 r. Wielkość fakturowania Renault Trucks w 2020 r. była zgodna z trendem rynkowym, spadając o 24 proc. do 41 117 pojazdów, z tego 19 019 w Europie, we Francji 17 937 pojazdów i 4161 pojazdów w pozostałych krajach na świecie. Warto zwrócić uwagę na pozytywny wskaźnik w 2020 r., w którym Renault Trucks odnotowało 12 proc. wzrost liczby zamówień w porównaniu do 2019 r.
Na europejskim rynku pojazdów powyżej 6 ton, w 2020 r. francuski producent odnotował stabilny udział w rynku na poziomie 8,5 proc. Udział w rynku europejskim pozostał na niezmienionym poziomie 8,8 proc. w segmencie powyżej 16 ton, natomiast w segmencie średnim (6-16 ton) wzrósł o 0,3 punkty do 6,6 proc. We Francji, na rynku krajowym, Renault Trucks pozostaje liderem z udziałem w rynku >6 ton na poziomie 28,3 proc., co oznacza wzrost o 0,6 proc. W ostatnim kwartale 2020 r., Renault Trucks odnotowało wzrost ilości zamówień o 40 proc. w porównaniu do poprzedniego roku (4Q 2020 vs 4Q 2019).

Sprzedaż międzynarodowa wzrosła
Na rynku międzynarodowym Renault Trucks odnotowało 16 proc. wzrost zafakturowanej sprzedaży. Rok 2020 charakteryzował się w szczególności silnym ożywieniem w Algierii, historycznym rynku dla Renault Trucks, z 1100 zafakturowanymi pojazdami ciężarowymi, odnotował wzrost o 80 proc. w porównaniu do 2019 r. Dzięki montowni w Meftah, francuski producent umocnił swoją pozycję lidera w Algierii z udziałem na poziomie 47,8 proc. w rynku powyżej 16 ton dla producentów europejskich. Na prężnym rynku tureckim, Renault Trucks odnotowało bardzo silny wzrost fakturowanej sprzedaży, z 640 pojazdów w 2019 r. do 1061 w 2020 r. Na uwagę zasługują dobre wyniki w Afryce Subsaharyjskiej, gdzie Renault Trucks oferuje dedykowaną gamę pojazdów używanych (Renault Trucks T X-Port i T X-64, poddane konwersji w Fabryce Używanych Pojazdów Ciężarowych). Renault Trucks sprzedaje również na tych rynkach wyjątkowo bezpieczną edycję swojej gamy K, the Renault Trucks K Safety Edition.

Rekordowe ilości używanych pojazdów ciężarowych
Sektor pojazdów używanych to sektor strategiczny dla Renault Trucks. Działania podejmowane przez producenta w odniesieniu do specyfikacji nowych samochodów ciężarowych (z myślą o ich przyszłym wejściu na rynek używanych samochodów ciężarowych) oraz inicjatywy wprowadzone w okresie pandemii w zakresie elastyczności finansowania, łatwości zerwania umowy itd. umożliwiły producentowi osiągnięcie dobrych wyników w 2020 r. Renault Trucks odnotowało rekordową liczbę faktur z 10 308 zafakturowanymi pojazdami używanymi, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu do 2019 r. Renault Trucks również znacznie zwiększyło swoje wyniki w zakresie usług dotyczących używanych pojazdów ciężarowych, ze wzrostem penetracji usług o 4 punkty w porównaniu do 2019 r. do 28 proc. Liczba używanych samochodów ciężarowych sprzedanych z umową gwarancji Selection również wzrosła o 25 proc. w 2020 r.
Renault Trucks przyjmuje całkowicie innowacyjne podejście do rynku używanych pojazdów ciężarowych. Strategia ta jest unikalna na rynku i bazuje na upcyklingu i recyklingu. Najlepiej obrazuje to Fabryka Używanych Pojazdów Ciężarowych dedykowana do odnawiania/konwersji oraz zintegrowana z zakładem produkcyjnym Bourg en Bresse. Przeprowadzane tam modyfikacje są przedmiotem szczegółowych badań i rozwoju, a pod względem procesu produkcji przemysłowej i kontroli jakości, spełniają takie same wysokie standardy, jak w przypadku produkcji nowych pojazdów. W 2020 r. w Fabryce Używanych Pojazdów Ciężarowych zostało wyprodukowanych 500 dodatkowych pojazdów, a w tym roku wprowadzono nowe modele, takie jak Renault Trucks T X-64, pojazd przeznaczony na rynki afrykańskie i bliskowschodnie. Renault Trucks kontynuuje również wdrażanie własnego recyklingu i ponowne wykorzystanie części do samochodów ciężarowych, we współpracy z firmą Indra Automobile Recycling. Projekt ten został zatwierdzony przez francuską agencję ochrony środowiska ADEME.

Renault Trucks inwestuje w mobilność elektryczną
Renault Trucks wyznaczyło ambitne cele w obszarze mobilności elektrycznej pod względem wielkości sprzedaży. Producent zapowiedział, że do 2025 r. pojazdy elektryczne będą stanowiły 10 proc. jego całkowitej sprzedaży pojazdów, a do 2030 r. – 35 proc. Ostatecznym celem jest zapewnienie 100 proc. pojazdów bez lokalnej emisji dwutlenku węgla do 2040 r.
Producent dokonuje ogromnych inwestycji, aby osiągnąć ten cel. W marcu 2020 r. rozpoczął seryjną produkcję drugiej generacji pojazdów elektrycznych w zakładzie Blainville-sur-Orne i obecnie może pochwalić się największym zasięgiem elektrycznym na rynku. Renault Trucks D Z.E., D Wide Z.E. i Master Z.E. stanowią asortyment od 3,1 do 26 ton, spełniając miejskie wymagania dotyczące dostaw, dystrybucji i odbioru odpadów. Jednocześnie producent nadal inwestuje w rozszerzanie elektryfikacji swojej gamy pojazdów do wszystkich zastosowań. Od 2023 r. dostępna będzie gama pojazdów elektrycznych dla każdego segmentu, tj. pojazdów dystrybucyjnych, budowlanych i transportu długodystansowego.

(źr. Renault Trucks)

 

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC