Konto pracodawcy


DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych

8 mld euro rocznie – na tyle szacowane są obecnie straty z tytułu kradzieży ładunków w Europie. W 2019 roku liczba rabunków wzrosła rok do roku ponad dwukrotnie. 95 proc. przestępstw dotyczy transportu drogowego. By temu przeciwdziałać, operator kart DKV stawia na poszerzenie dostępu do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych, podejmując współpracę z każdą nową lokalizacją w Europie.

Przykładem jest parking PORT2010, otwarty niedawno w Żarskiej Wsi, niedaleko przejścia granicznego w Jędrzychowicach, zbudowany przez Citronex. Jako jedyny w Polsce umożliwia zdalną rezerwację miejsc. Na przewoźników czeka tu 400 miejsc parkingowych, z czego 50 chronione jest przez złożony system zabezpieczeń. Teren parkingu otoczony jest 7-metrowym murem, monitorowany przez 30 kamer, a zbliżenie się do ogrodzenia powoduje wzbudzenie alarmu na podczerwień. Parking dozorowany jest przez pracowników ochrony, co jest w Polsce rzadkością. A dzięki współpracy z partnerską wypożyczalnią samochodów kierowcy w czasie postoju mogą̨ wynająć samochód na preferencyjnych warunkach.

PORT2010 to świetny, ale niestety rzadki przykład profesjonalnej ochrony aut i kierowców podczas postoju. W całej Europie DKV współpracuje z około 1500 płatnymi parkingami, z czego tylko 60 to parkingi strzeżone. W Polsce takich miejsc jest dosłownie kilka. Przekłada się to niestety na liczbę kradzieży. Przestępcy najczęściej atakują auta jeżdżące przez Niemcy, Francję i Wielką Brytanię. Polska zajmuje w tym niechlubnym zestawieniu 15 pozycję, ze wzrostem przestępczości rok do roku o 344,4 proc.
- Z naszych obserwacji wynika, że najbardziej narażone są pojazdy z plandekami, przewożące telefony, ubrania, kosmetyki i części samochodowe, a także ładunki o wysokiej wartości, jak elektronika czy biżuteria – mówi Mariusz Derdziak, dyrektor sprzedaży w DKV Euro Service Polska. - Namawiamy klientów, aby planowali tranzyt z uwzględnieniem bezpiecznych postojów. Dziś na terenie Unii nie ma praktycznie parkingu dla TIR-ów, za który nie można by zapłacić kartą DKV.

Badania TAPA – europejskiej organizacji monitorującej bezpieczeństwo ładunków w transporcie – potwierdzają, że najczęstszą przyczyną kradzieży jest brak chronionych parkingów. Kierowcy zatrzymują się na postoje w przypadkowych miejscach, by zrobić obowiązkową pauzę. W całej Europie brakuje dziś ok. 100 tysięcy parkingów. Obok kradzieży duży problem stanowi bezpieczeństwo kierowców. Badanie prowadzone na zlecenie IRU pokazało, że jeden na pięciu kierowców padł w trakcie swojej pracy ofiarą ataku.

Rozumiejąc wagę problemu, Komisja Europejska ogłosiła niedawno przeznaczenie 60 mln euro na budowę bezpiecznych parkingów i strzeżonych parkingów (SSTPA). Jedna trzecia kwoty pochodzi z funduszy CEF, natomiast reszta 40 mln z budżetu Polityki Spójności UE. KE udostępni także 1,4 mld euro na wsparcie europejskiej infrastruktury transportowej. Bruksela proponuje jednocześnie wprowadzenie wspólnych standardów dla bezpiecznych parkingów – „Parking UE” – od najniższego poziomu (brązowy) przez średni (srebrny) do wysokiego (złoty i platynowy). Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU prowadzi szkolenia dla przedsiębiorców chcących budować parkingi. Dofinansowanie może sięgać 85 proc. w krajach objętych polityką spójności.

(źr. DKV)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express dołącza do swojej floty nowe frachtowce Boeing 767-300 Freighters
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC