Konto pracodawcy


Hillebrand opracował nowe flexitanki dające 25 proc. oszczędności

Grupa Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverages, stale dąży do minimalizacji kosztów i maksymalizacji jakości. Operator zaprojektował i wdrożył właśnie nowe rozwiązanie – flexitanki instalowane do 40 stopowych kontenerów chłodniczych, które obniżają koszty transportu soków i napojów drogą morską nawet o 25 proc., zachowując jednocześnie jakość i świeżość tych produktów.

Najwięksi dostawcy koncentratów i soków owocowych, a także innych napojów owocowych, zazwyczaj przewożą swoje produkty we własnych opakowaniach. Do transportu używają przeważnie beczek lub pojemników IBC w kontenerach chłodniczych lub w zbiornikch elastycznych, pakowanych do 20 stopowych kontenerów. Jednakże to pierwsze rozwiązanie jest dosyć drogie, ponieważ koszt wysyłki takiego kontenera może wynosić nawet 6,5 tys. dolarów, a to drugie nie dawało pełnej optymalizacji kosztów z uwagi na ograniczoną objętość takiego zbiornika. O ile nie było problemu z przewozem masowej ilości, zajmującej cały statek, gdzie koszty rozkładają się o wiele korzystniej, o tyle problem pojawiał się, kiedy trzeba było przewieźć mniejsze objętości soków czy napojów.

Oszczędny flexitank

Hillebrand jako światowy lider w zakresie innowacyjnych rozwiązań logistycznych dla rynku beverages znalazł rozwiązanie, które spełniło istotne oczekiwania w tym zakresie. Zespół techniczny Grupy Hillebrand zaprojektował i dokładnie sprawdził koncepcję dostawy soków w nowo zaprojektowanych zbiornikach elastycznych – flexitankach - z wykorzystaniem kontenerów chłodniczych, testując je przez kilkanaście miesięcy. Udane próby doprowadziły do zakończenia prac nad projektem i produkcją większego zbiornika elastycznego typu flexitank o możliwości załadunkowej nawet do 26 tys. litrów (w zależności od gęstości produktu), który jest dostosowany do 40 stopowego kontenera chłodniczego. Do tej pory standardowe flexitanki były transportowane wyłącznie w 20 stopowych kontenerach, mając ograniczoną objętość. Zastosowanie flexitanka przystosowanego do kontenerów chłodniczych o większych wymiarach, może obniżyć koszty transportu soków czy napojów drogą morską nawet o 25 proc. W celu zminimalizowania ruchów płynu we flexitanku w trakcie rejsu, wewnątrz zastosowano specjalną technologię oraz dodatkowo wzmocniono wielowarstwowym materiałem powłokę zbiornika.
- Sukces wdrożenia większego flexitanka to bardzo dobra wiadomość. Z pewnością pomoże producentom soków czy innych napojów owocowych w dążeniu do optymalizacji kosztów dalekomorskich dostaw ich produktów, zapewniając im przy tym zachowanie jakości – powiedział Bartosz Mierzejewski, Sales Manager, Hillebrand Poland.

Inżynierowe Hillebranda pomyśleli także o dodatkowych zabezpieczeniach przed potencjalnymi zanieczyszczeniami przewożonych we flexitankach płynów oraz o możliwości zastosowania radiacji gamma, która pozwala utrzymać aseptyczne warunki podczas załadunku zbiornika. Hillebrand ma również możliwość wyposażenia swoje flexitanki w unikatowy system automatycznego odpowietrzania, zapewniający bezpieczeństwo transportu szczególnie w przypadku takich towarów jak wino czy koncentraty owocowe – fermentujące i wydzielające gazy podczas transportu.
Ponadto, wsparciem dla jakości transportu – zwłaszcza przy mniejszych, suchych kontenerach stosowana jest izolacja termiczna VinLiner, głównie wykorzystywana przy transporcie win w celu utrzymania jak najbardziej sprzyjającej temperatury przewożonemu produktowi.

(źr. Hillebrand)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC