Dodaj ogłoszenie o pracy


DHL wdraża nowy system zapewniający pełną przejrzystość łańcucha dostaw

DHL wdrożył rozwiązanie Mixmove w celu obsługi transportu na potrzeby platformy sprzedażowej Amazon z Chin do Belgii. Rozwiązanie Mixmove zapewnia pełną przejrzystość całego łańcucha dostaw, dając jasną i precyzyjną informację o tym, na jakim etapie transportu znajduje się przesyłka. Wspiera ono również procesy związane z bardziej efektywnym układaniem ładunku w pojazdach co prowadzi do oszczędności i zmniejszenia emisji CO2.

Spółka DHL zapewnia firmie Amazon logistykę ponad 50 tys. paczek dziennie z Chin do terminala transportowego w Belgii. Przesyłki z belgijskiego centrum logistycznego są następnie dystrybuowane do trzydziestu trzech placówek Amazon na terenie Europy. Cały proces jest planowany i zarządzany przez rozwiązanie Mixmove.
- Celem systemu Mixmove jest prawidłowe oznaczenie indywidualnymi kodami kreskowymi każdej paczki na etapie konfekcjonowania. Proces ten obejmuje ładunki przesyłane drogą lotniczą, morską i lądową. Dzięki wyeliminowaniu błędów na tym etapie łańcucha dostaw, możemy osiągnąć optymalną wydajność logistyki - wyjaśnia Knut Fredrik Ramstad, dyrektor generalny Mixmove. - Nasza współpraca z DHL trwa nieprzerwanie już od kilku lat. W tym czasie zrealizowaliśmy wiele projektów, spośród których warto wymienić choćby działania dla 3M. Po wdrożeniu rozwiązania Mixmove udało nam się obniżyć koszty transportu o 35 proc. i emisję CO2 o połowę – dodaje Knut Fredrik Ramstad.

- Dotychczas transport między Chinami a Europą odbywał się tylko drogą powietrzną, co jest rozwiązaniem kosztownym i niesie negatywne skutki dla środowiska. Po wdrożeniu rozwiązania, które optymalizuje proces logistyczny i zwiększa ładowność pojazdów, transport stał się tańszy i bardziej wydajny – mówi Ramstad.

Oprócz zwiększonej efektywności i obniżonych kosztów, rozwiązanie Mixmove zapewnia również korzyści dla środowiska. - Ważne jest, aby maksymalnie wykorzystać potencjał floty. Gdyby wszystkie firmy korzystały z naszych rozwiązań, moglibyśmy być bliżej osiągnięcia światowych celów w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Łączna flota samolotów, statków i ciężarówek przewożących ładunki zostałaby zmniejszona nawet o połowę na całym świecie. Te pojazdy generują znacznie więcej CO2 niż jakikolwiek prywatny transport - mówi Ramstad.

(źr. DHL)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.