Konto pracodawcy


Jak zadowolić e-konsumentów i przekonać nieprzekonanych?

Już 73 proc. internautów robi zakupy online. E-konsumenci chętnie szukają w sieci odzieży, a także obuwia, kosmetyków i perfum, książek, płyt, filmów oraz biletów do kina/teatru. Na popularność e-zakupów w ostatnim czasie wpłynęła także społeczna izolacja wywołana pandemią koronawirusa – tak wynika z najnowszego badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020”. Zamknięci w domach konsumenci chętniej zaopatrywali się w potrzebne artykuły właśnie przez Internet.

Choć zainteresowanie e-commerce rośnie, nie maleją oczekiwania e-konsumentów, którzy chcą, by robione w ten sposób zakupy rzeczywiście były szybkie, wygodne i co najważniejsze – bezpieczne. Zadaniem firm kurierskich jest zapewnienie dostaw spełniających ich oczekiwania. Według opracowania Gemius sceptyczne wobec e-zakupów są najczęściej osoby powyżej 50. roku życia. Co jeszcze?

Komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska: „Dla aż dla 43 proc. osób niekupujących w sieci głównym powodem niechęci do tej formy dokonywania zakupów jest brak możliwości zobaczenia produktu „na własne oczy”. Jak wskazał raport Gemius ponad połowa (52 proc.) osób kupujących online deklaruje, że formą zwrotu, która najbardziej zachęca do zakupów online, jest możliwość łatwego odesłania kurierem paczki ze zwrotem. Takie rozwiązanie, w porozumieniu ze sklepami internetowymi, oferuje DPD Polska. Produkt można też oddać dzięki sieci DPD Pickup i oddziałów miejskich DPD. W tych ostatnich instalowane są przymierzalnie, które dodatkowo usprawniają cały proces. Odebraną w oddziale odzież lub obuwie można przymierzyć na miejscu i od razu nadać zwrot.
Współcześni nabywcy oczekują także wygodnych i bezpiecznych form płatności za zamówienie. Według badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020” internauci niezmiennie najchętniej wybierają możliwość szybkiego przelewu przez serwis płatności. Cały czas bardzo popularną formą regulowania należności za e-zakupy jest płatność za pobraniem i w tym przypadku od początku pandemii rekomendowane są płatności kartą bezpośrednio u kuriera DPD, co jest wygodne, bezpieczne i upraszcza rozliczenia ze sklepem internetowym.
Dziś znaczą wagę przywiązuje się także do bezpieczeństwa doręczenia. Konsumenci chcą, by dostawcy paczek przestrzegali zaleceń sanitarnych, a procedury odbioru przesyłki były prostsze, jeśli to możliwe z maksymalnym ograniczeniem kontaktu i zachowaniem bezpiecznego dystansu. DPD Polska od marca proponuje doręczenia bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem PIN. Najprawdopodobniej zastosowane uproszczenia zostaną z nami także po powrocie do normalności”.

(red.)

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co, jeśli mleko się wylało…
Jak wysyłać częściej i nie płacić więcej? Hillebrand o łańcuchach dostaw w b ...
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Ruszyła budowa Prologis Park Warsaw – Żerań
Emirates inwestują 1 mld USD w nowe samoloty cargo i przebudowę samolotów pasażer ...
FedEx Express zwiększa przepustowość sieci lotniczej przed szczytem sezonu wysyłk ...
Trans.eu ogłasza nowe produkty i wielkie plany ekspansji
Konsumenci chętnie kupują w sieci „z drugiej ręki”
Valery Muyard nowym prezesem Renault Trucks Polska
Kuehne+Nagel jako pierwszy oferuje zrównoważone paliwo dla wszystkich przesyłek w ...
Boże Narodzenie – wzmożony popyt i wyjątkowe wyzwanie dla branży logistycznej
W 2021 roku elektryczna flota InPost przekroczy 300 aut
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC