Konto pracodawcy


Jak zadowolić e-konsumentów i przekonać nieprzekonanych?

Już 73 proc. internautów robi zakupy online. E-konsumenci chętnie szukają w sieci odzieży, a także obuwia, kosmetyków i perfum, książek, płyt, filmów oraz biletów do kina/teatru. Na popularność e-zakupów w ostatnim czasie wpłynęła także społeczna izolacja wywołana pandemią koronawirusa – tak wynika z najnowszego badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020”. Zamknięci w domach konsumenci chętniej zaopatrywali się w potrzebne artykuły właśnie przez Internet.

Choć zainteresowanie e-commerce rośnie, nie maleją oczekiwania e-konsumentów, którzy chcą, by robione w ten sposób zakupy rzeczywiście były szybkie, wygodne i co najważniejsze – bezpieczne. Zadaniem firm kurierskich jest zapewnienie dostaw spełniających ich oczekiwania. Według opracowania Gemius sceptyczne wobec e-zakupów są najczęściej osoby powyżej 50. roku życia. Co jeszcze?

Komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska: „Dla aż dla 43 proc. osób niekupujących w sieci głównym powodem niechęci do tej formy dokonywania zakupów jest brak możliwości zobaczenia produktu „na własne oczy”. Jak wskazał raport Gemius ponad połowa (52 proc.) osób kupujących online deklaruje, że formą zwrotu, która najbardziej zachęca do zakupów online, jest możliwość łatwego odesłania kurierem paczki ze zwrotem. Takie rozwiązanie, w porozumieniu ze sklepami internetowymi, oferuje DPD Polska. Produkt można też oddać dzięki sieci DPD Pickup i oddziałów miejskich DPD. W tych ostatnich instalowane są przymierzalnie, które dodatkowo usprawniają cały proces. Odebraną w oddziale odzież lub obuwie można przymierzyć na miejscu i od razu nadać zwrot.
Współcześni nabywcy oczekują także wygodnych i bezpiecznych form płatności za zamówienie. Według badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020” internauci niezmiennie najchętniej wybierają możliwość szybkiego przelewu przez serwis płatności. Cały czas bardzo popularną formą regulowania należności za e-zakupy jest płatność za pobraniem i w tym przypadku od początku pandemii rekomendowane są płatności kartą bezpośrednio u kuriera DPD, co jest wygodne, bezpieczne i upraszcza rozliczenia ze sklepem internetowym.
Dziś znaczą wagę przywiązuje się także do bezpieczeństwa doręczenia. Konsumenci chcą, by dostawcy paczek przestrzegali zaleceń sanitarnych, a procedury odbioru przesyłki były prostsze, jeśli to możliwe z maksymalnym ograniczeniem kontaktu i zachowaniem bezpiecznego dystansu. DPD Polska od marca proponuje doręczenia bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem PIN. Najprawdopodobniej zastosowane uproszczenia zostaną z nami także po powrocie do normalności”.

(red.)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zgłoszenie celne a komunikaty IE599 i IE45 - o czym przedsiębiorca wiedzieć powini ...
Efekt pakietu mobilności – jak się do tego przygotować?
Zaległy urlop tylko do 30 września, udzielany także bez zgody pracownika
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Jak wyłapać „czarne owce” – czy kontrole pracowników na home office będą s ...
reklama
Logistyka wielkich maszyn – czyli jak przewieźć koparkę albo kombajn TIR-em?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Nieruchomości magazynowe napędzają rynek inwestycyjny
COVID-19 przyspieszy rozwój sektora e-commerce w Europie o rok
Podatkowe znaki bezmyślności czyli banderole
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska rozbudowuje sieć automatów paczkowych
Opłaty na Węgrzech będzie można już rozliczać za pomocą DKV Box Europe
CEVA Logistics przedłuża dwa duże kontrakty w Polsce i umacnia pozycję w logistyc ...
Poczta Polska rozpoczyna sezonowe rekrutacje na szczyt paczkowy
W związku z COVID-19 połowa firm z sektora MŚP rewiduje budżety flotowe
Carlsberg Polska podsumował działania na rzecz zrównoważonej logistyki
Hillebrand inwestuje w cyfryzację i rozwija platformę myHillebrand
Udział magazynów Prologis w globalnym przepływie towarów cały czas rośnie
Strategiczna inwestycja CEVA Logistics – operator uruchamia platformę CargoWise
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC