Konto pracodawcy


Fracht FWO Polska dostarcza kolejne project cargo - 110 ton do elektrowni w Bełchatowie

Fracht FWO Polska w ostatnim czasie zorganizował kolejną ciężką dostawę, ważących blisko 110 ton urządzeń energetycznych z Niemiec do Polski. Ze względu na rozmiary, ładunek wymagał niestandardowego podejścia i zaplanowania trasy przejazdu, z wykorzystaniem 3 gałęzi transportowych - śródlądowej, morskiej i drogowej.

Przewożonym ładunkiem były dwa młyny przemysłowe do produkcji mączki wapiennej, wykorzystywanej jako sorbent w procesie usuwania związków siarki powstałych przy spalaniu węgla. Urządzenia miały być odebrane z fabryki w Hamm w Zagłębiu Ruhry w zachodniej części Niemiec i dostarczone do elektrowni w Bełchatowie. Z uwagi na wysokość młynów (4,53 m), okazało się, że bezpośredni przejazd samochodami z Niemiec do Polski nie jest możliwy. A liczne mosty i wiadukty, pod którymi musiałyby przejechać auta z tak ciężkim i wysokim ładunkiem, uniemożliwiły uzyskanie niemieckich zezwoleń drogowych. Spedytorzy Fracht FWO Polska musieli więc zorganizować przejazd z wykorzystaniem innych środków transportu.
- Najpierw zaplanowaliśmy dostawę transportem rzecznym (śródlądowym), bezpośrednio z Hamm do Opola. Jednak w czasie, kiedy klient zgłosił gotowość ładunku do przewozu, poziom wody na Odrze był zbyt niski, aby barka mogła dopłynąć do Opola. W związku z tym zmieniliśmy plany i pojawiła się druga opcja, czyli transport rzeczny do Szczecina, a stąd na kołach do Bełchatowa. Niestety, okazało się, że do Szczecina także nie uda nam się dopłynąć, ponieważ w Hohesaaten zaplanowano zamknięcie śluzy na 2 miesiące i żaden z armatorów nie chciał podjąć ryzyka „uwięzienia barki” w Polsce na tak długi okres czasu. Dlatego zdecydowaliśmy się na inne rozwiązanie - dowiezienie ładunku barkami do portu morskiego w Holandii i potem statkiem do Gdyni, a dalej już transportem drogowym – wyjaśnia Agnieszka Matysiak, project manager w dziale Heavy and Oversized Cargo, Fracht FWO Polska, koordynująca organizację tego transportu.

W Hamm młyny przemysłowe zostały więc załadowane na barkę i rzekami oraz kanałami, m.in. Datteln-Hamm dopłynęły do portu morskiego w belgijskiej Antwerpii. Tu przeładowano je na statek dowozowy do Gdyni. W Polsce młyny przeładowano na naczepy samochodowe i już na kołach, w dwóch partiach, dojechały do elektrowni w Bełchatowie. Całkowity czas transportu wyniósł 3 tygodnie. Przy jego organizacji spedytorzy Fracht FWO Polska byli wspierani przez niemiecki oddział Fracht Duesseldorf.  

Ekspertyzy i precyzyjne pomiary
Przy planowaniu transportu młynów przemysłowych spedytorzy Fracht FWO Polska musieli uwzględnić zarówno ponadnormatywną wysokość ładunku jak i istniejącą infrastrukturę rzeczną i drogową. Niezbędny okazał się wcześniejszy objazd trasy i sprawdzenie różnych możliwości transportu, w tym wysokości wiaduktów oraz mostów na rzekach. – Dosłownie tylko kilka centymetrów dzieliło nasz ładunek od mostu, pod którym przepływaliśmy na kanale w okolicach Hamm. Zmieściliśmy się prawie na styk – mówi Agnieszka Matysiak.
Na przejazd samochodami w Polsce konieczne było uzyskanie niezbędnych zezwoleń drogowych. Aby je otrzymać, specjaliści z działu Heavy and Oversized Cargo musieli wykonać aż 5 ekspertyz stateczności mostów i estakad, znajdujących się na trasie z Gdyni do Bełchatowa.

Specjalistyczny sprzęt dźwigowy do załadunku i rozładunku
Każdy z młynów ważył 54,5 tony i miał długość 9,5 m, szerokość 4,2 m i 4,53 m wysokości. Do jego załadunku i rozładunku trzeba było więc zapewnić specjalistyczny sprzęt dźwigowy, w tym mobilną suwnicę do załadunku urządzeń na barkę rzeczną w Hamm, bramkę hydrauliczną do przeładunku ze statku dowozowego na naczepę samochodową w porcie gdyńskim czy 500 tonowy dźwig do rozładunku już na miejscu posadowienia w Bełchatowie. Przy operacjach przeładunkowych użyto specjalnych pasów, na których unoszono ładunek. W przewozie drogowym wykorzystana została specjalistyczna naczepa typu Kesselbruecke.
- Wyzwaniem okazało się też zabezpieczenie młynów na naczepie samochodowej tak, aby ładunek był stabilny i dobrze „wisiał w kesslu”. Ładunek posadowiony był na dwóch podstawach, w których znajdowały się punkty do mocowania, gdzie można było zahaczyć łańcuchy i zabezpieczyć ładunek na czas transportu – uzupełniła Agnieszka Matysiak.

Nietypowy transport młynów przemysłowych jest kolejnym zleceniem z zakresu project cargo zorganizowanym przez Fracht FWO Polska. Operator współpracuje z największymi firmami z branży przemysłowej, energetycznej, chemicznej i automotive. Wśród skomplikowanych logistycznie transportów, zrealizowanych przez Fracht FWO Polska, wymienić można m.in. dostawy 220-tonowego zbiornika wody z Opola do Jaworzna, ważących 462 ton pras korbowych z Gdyni do Zabrza czy 167-tonowej turbiny z Elbląga do Opola, przewiezionej za pomocą specjalistycznego zestawu drogowego, pontonu, statku morskiego oraz barki rzecznej. Przy organizacji transportów Fracht FWO Polska wykorzystuje wszystkie gałęzie transportu - morski, kolejowy, lotniczy (w tym czarter samolotów), drogowy i śródlądowy. Współpracuje też z ponad 100 oddziałami Grupy Fracht na świecie.

(źr. Fracht FWO Polska)


kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
IKEA uruchomiła w Polsce nowy magazyn tranzytowy
Port Gdańsk w pierwszej 20 portów europejskich
Renault Trucks Polska wprowadza nową aplikację ONSIGHT CONNECT do diagnozy usterek ...
Hillebrand rozwija zrównoważone łańcuchy dostaw dla branży beverage
DHL Express dołącza do swojej floty nowe frachtowce Boeing 767-300 Freighters
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC