Konto pracodawcy


Bez etykiety logistycznej nie usprawnisz usług fulfilment

eMarketer przewiduje, że w tym roku wartość sprzedaży w internecie w Polsce wzrośnie o ponad 30 proc. Według prognoz portalu Statista, zawartych w badaniu Digital Market Outlook, przychody z handlu elektronicznego w naszym kraju osiągną w 2024 roku 17 miliardów dolarów. Ten wzrost zainteresowania e-handlem widoczny jest również w GS1 Polska. Już ponad 30 proc. nowych Uczestników Systemu GS1 podało jako powód przystąpienia do systemu właśnie sprzedaż w internecie. 

Ważnym elementem wpływającym na szybkość obsługi jest proces przyjęcia towaru, szczególnie w przypadku produktów, dla których rejestrowane są różne cechy, a nie jedynie ilość. Sektor e-commerce potrzebuje więc dostępu do bazy produktowej zidentyfikowanej numerem GTIN, również w celu weryfikacji posiadanych danych produktowych. Wprowadzenie etykiety logistycznej GS1 u operatora fulfilment znacznie skróciło średni czas obsługi zamówienia internetowego. Zdecydował się na to Omnipack, świadczący kompleksowe usługi fulfilment dla ponad 100 klientów, średniej wielkości sklepów e-commerce na terenie kraju oraz całej Europy. Aby zoptymalizować wewnętrzne procesy biznesowe, firma Omnipack zdecydowała się na wdrożenie standardowej etykiety logistycznej GS1 w procesie przyjęcia towarów do magazynów. Wyzwaniem na drodze do sukcesu okazała się weryfikacja obecnych procesów i wyznaczenie alternatywnych rozwiązań. W tym celu przeprowadzono symulację bazującą na metodyce Łukasiewicz-ILiM.

Zastosowanie etykiety logistycznej skróciło czas przetwarzania zamówienia o 2,3 godziny, a średni czas pracy skrócił się o 1 godzinę. Etykieta logistyczna GS1 zwiększyła stopień automatyzacji przyjęcia towaru: zaangażowanie koordynatora w proces spadło z 94,11 proc. do 16,12 proc. Numerów partii czy daty ważności nie trzeba już wprowadzać ręcznie.
- Bezsprzecznie handel elektroniczny w Polsce jest bardzo perspektywiczny. Przyglądając się jego rozwojowi za granicą i trendom związanym z pandemią, można spodziewać się jeszcze dynamiczniejszego wzrostu e-handlu, którego ważny element stanowi logistyka. Cena, szybkość dostawy i zwrotu coraz częściej decydują o wyborze produktu i e-sprzedawcy. Wdrożenie standardów GS1 usprawnia logistykę e-commerce, przyspiesza i automatyzuje procesy, sprawiając, że przesyłka dociera do odbiorcy szybciej – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce, GS1 Polska.

Produkty bez numerów GTIN lub z uszkodzonymi identyfikatorami są automatycznie znakowane poprzez skanowanie produktu, a wszelkie raporty związane z tymi niedogodnościami są generowane automatycznie. Porównując dane zeskanowanych produktów z danymi wynikającymi z awizacji dostawy, system dokonuje korekty i informuje koordynatora o różnicach.
- Dla firmy, która zajmuje się obsługą logistyczną przedsiębiorstw z sektora e-commerce, takiej jak Omnipack, czas realizacji zlecenia ma kluczowe znaczenie, a jednym
z najważniejszych czynników sprawnej obsługi zamówienia jest prawidłowy proces przyjęcia towaru. Dlatego zdecydowaliśmy, aby zaprojektować proces przyjęcia, bazując na sprawdzonych globalnie standardach GS1 – mówi Rafał Szcześniewski, Founder & COO w Omnipack sp. z o.o. – Skan etykiety logistycznej z numerem SSCC pozwala nam automatycznie wprowadzić do systemu datę przydatności, numer partii czy inne, kluczowe dla naszego Merchanta dane. Owa spójność informacji jest istotna z perspektywy poprawnego funkcjonowania różnych połączonych systemów i zautomatyzowanej wymiany informacji – podsumowuje założyciel Omnipack.

(źr. GS1 Polska)

 

kobiety w logistyce
Kolej coraz bardziej kobieca
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Z okazji 90-lecia Raben zaprasza w ekologiczną podróż po Europie
Nie tak źle na rynku przewozów intermodalnych!?
ID Logistics podsumowało wyniki za rok 2020
Grupa CCC wzmacnia zarządzanie łańcuchem dostaw
Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.
Grupa Fracht rozpoczyna działalność w Meksyku i Indiach
MLP Group osiągnęło w 2020 r. ponad 170 mln zł zysku
Kuehne+Nagel i Danone przedłużają współpracę w Polsce
Kosmiczna dostawa Hillebrand - wino w nowej przestrzeni i rzeczywistości?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC