Konto pracodawcy


GS1 opublikował najnowszy raport na temat e-sprzedawców w Polsce

Według najnowszych badań Gemius dla e-commerce Polska już ponad 54 proc. polskich internautów dokonuje zakupów przez internet. Cyfrowi sprzedawcy nie koncentrują się już tylko na klientach znad Wisły, ale także szukają kupujących poza granicami kraju. Opanowanie sztuki sprzedaży na rynkach międzynarodowych może być wyjątkowo poważnym wyzwaniem. Wynika to z różnorodnych przepisów i systemów podatkowych, a także z faktu, że te same produkty mogą, zależnie od kraju, w jakim są sprzedawane, spotkać się z zupełnie innym przyjęciem. Mimo to istnieje wiele taktyk ułatwiających sprzedaż międzynarodową.

GS1 Polska wraz z GS1 UK, zbadali motywacje i wyzwania cyfrowych sprzedawców. Wyniki  badania wyraźnie pokazują, że polscy e-sprzedawcy wykorzystują internetowe platformy handlowe w rozmaity sposób. Różne są także ich motywacje. Od firm, które sprzedażą online zajmują się okazjonalnie, w ramach hobby, po duże przedsiębiorstwa, którym platformy online służą do uzyskania dostępu do rynków międzynarodowych. Z raportu GS1 wynika, że sprzedający na platformach online dzielą się na sześć kategorii, głównie w zależności od skali i złożoności biznesu. Wśród nich znajdują się: pasjonaci, łowcy okazji, odkrywcy, rzecznicy postępu, pionierzy oraz liderzy.
Firmy prowadzące aktywny handel międzynarodowy mają zazwyczaj własne strony internetowe i aktywnie sprzedają za pośrednictwem głównie serwisu Amazon w kilku krajach jednocześnie. Zmuszone są stosować oprogramowanie wielokanałowe, spełniać wymagania obowiązujące w krajach, w których prowadzą sprzedaż, muszą być wrażliwe na wyzwania pojawiające się w międzynarodowym łańcuchu dostaw. Mniejsze przedsiębiorstwa często nie prowadzą sprzedaży międzynarodowej i chętnie korzystają z internetowych platform handlowych ze względu na niższe opłaty oraz prosty sposób wystawiania swoich produktów na sprzedaż.

- Za sprawą badania, chcieliśmy dowiedzieć się, jak wiele z tych małych i średnich przedsiębiorstw prowadzi handel międzynarodowy, z ilu platform online korzystają i czy są to dla nich główne kanały sprzedaży, czy tylko jedne z wielu. Aby pomóc cyfrowym przedsiębiorcom pokonać ograniczenia i osiągnąć założone cele rozwoju, opracowaliśmy, na podstawie uzyskanych wyników badań rynkowych, spostrzeżenia i wnioski, jak małe i średnie firmy mogą lepiej wykorzystać rynkowe szanse – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska.

Współpracując z GS1 Polska, cyfrowi przedsiębiorcy mogą w sposób legalny stać się posiadaczami podstawowego identyfikatora GS1 – kodu EAN (numeru GTIN), który w sposób jednoznaczny i wyłączny określa ich produkt i – co równie ważne – pozwala na wystawienie ich produktów na platformach zewnętrznych. Raport GS1 dostępny jest na stronie: https://www.gs1pl.org/kontakt/publikacje-i-wytyczne/branze/ecommerce/343-era-cyfrowego-sprzedawcy-w-polsce-dlaczego-sprzedajemy-na-platformach-marketplace/file

(źr. GS1 Polska)

kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
Jak sprzedać ofertę pracy dla handlowca?
Koszty wdrożenia cyfrowego tacho
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Nowe drogi ekspresowe zmieniają rynek magazynowy
Niepokojące sygnały z rynku transportu lotniczego cargo
Polscy przewoźnicy obawiają się wejścia w życie pakietu mobilności - kto zadba o ich interesy w Brukseli?
Spada liczba upadłości firm
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Autonomiczny transport pomiędzy centrum logistycznym a portem - to już możliwe!
Dachser o transporcie towarów niebezpiecznych z nowymi przepisami
Renault Trucks świętuje 125 lat historii wprowadzając nową limitowaną edycją T ...
Emirates SkyCargo zwiększa możliwości przewozu farmaceutyków
Nowy oddział Raben w Kielcach
ID Logistics - dynamiczny wzrost w pierwszym kwartale 2019
Estafeta nowym partnerem GLS w Ameryce
25 lat Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych!
Mianowano nowego prezesa zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC