Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka

GEFCO Polska wprowadza regularne przewozy ładunków częściowych z Polski do Maroko. Transporty na tej jednej z najdłuższych tras drogowych przez Europę odbywają się trzy razy w tygodniu. Dodatkowo możliwa jest realizacja pilnych zleceń (time-critical) z wykorzystaniem transportu lotniczego.

Maroko jest dla Polski coraz ważniejszym partnerem gospodarczym. Wartość wymiany handlowej przekracza 3 mld PLN, w tym około 1,3 mld PLN stanowi eksport towarów z Polski. Czas tranzytu terminal-terminal między Polską a oddziałem GEFCO w Tangerze wynosi od 4 do 9 dni roboczych. Dostawa towaru do odbiorcy ostatecznego odbywa się po zakończeniu wszystkich procedur celnych, co zajmuje od 1 do 3 dni roboczych w zależności od destynacji. Transport dedykowany jest  ładunkom częściowym (LTL/ PTL) od 2 do 8 metrów ładunkowych (ldm) o wadze od 2 do 14 ton. Większe transporty realizowane są przez operatora w ramach indywidualnych dostaw.

GEFCO Polska w ramach regularnych połączeń drobnicowych i częściowych zapewnia możliwość codziennego odbioru ładunków z terenu całego kraju, ich konsolidację do 20 europalet (8 ldm) w dwóch oddziałach w Psarach koło Katowic oraz w Kątach Wrocławskich. Z tego rozwiązania w szczególności korzystają firmy produkcyjne, które na bieżąco wysyłają produkty z zakładu i w ten sposób unikają kosztów jakie ponosiłyby w przypadku wysyłek pojedynczych palet.

(źr. GEFCO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.