Dodaj ogłoszenie o pracy


SPEDCONT rozpoczyna dostawy gazu

SPEDCONT, spółka należąca do Grupy PEKAES, prowadzi przedsięwzięcia w zakresie rozbudowy infrastruktury swojego łódzkiego terminalu kolejowego. Dzięki nowym inwestycjom spółka nie tylko zwiększyła swój potencjał przeładunkowy, ale także otworzyła się na nowe usługi. Obecnie z sukcesem zakończono fazę testową transportu skroplonego gazu ziemnego (LNG) sprowadzanego do Polski.

Firma zajmuje się transportem kolejowym i drogowym oraz przeładunkiem i składowaniem różnorodnych ładunków, w tym towarów niebezpiecznych, tzw. ADR. Ostatnim nowym wyzwaniem dla spółki był przewóz tank-kontenera wypełnionego gazem.
– Gaz LNG transportowaliśmy po raz pierwszy. Przewóz intermodalny gazu związany jest z wieloma wytycznymi dotyczącymi przewozu ładunków niebezpiecznych ADR i RID. Przede wszystkim trzeba dysponować odpowiednim zapleczem technicznym oraz specjalistycznym taborem. Skala naszego przedsięwzięcia była pionierska, a proces przewozu tank-kontenera obejmował kilka faz. – stwierdza Marcin Dobruchowski, prezes zarządu SPEDCONT.

W pierwszym etapie, SPEDCONT odebrał nowy tank-kontener od Klienta w południowej Polsce, a następnie transportem drogowym dostarczył go do portu w Gdyni, po czym zbiornik został załadowany na statek płynący do portu kontenerowego, a w kolejnym etapie drogą lądową do rafinerii. Po wypełnieniu tank-kontenera gazem (LNG), ładunek wyruszył w drogę powrotną. Wówczas, po przeładunku w porcie w Gdyni, załadowany tank-kontener wyruszył w drogę koleją do terminalu w Łodzi, gdzie został załadowany na samochód i dostarczony do odbiorcy.
– Transport odbył się bardzo sprawnie i ładunek dotarł na miejsce w wyznaczonym terminie. Tank-kontener z gazem ważył około 35 ton. Projekt, ze względu na transport materiału niebezpiecznego, wymagał zachowania szczególnych środków ostrożności i przestrzegania wszystkich procedur dotyczących przewożenia ładunków niebezpiecznych ADR i RID. – dodaje Marcin Dobruchowski.

(źr. SPEDCONT)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.