Dodaj ogłoszenie o pracy


Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?

Dachser obsługuje wewnętrzną logistykę OEZ – czeskiego producenta wyrobów elektrycznych, będącego częścią grupy Siemens. Dachser, stosując system Kanban, realizuje dla tego klienta transporty wewnętrzne, dostawy produkcyjne w systemie „just-in-time” i świadczy usługi dodatkowe, takie jak pobieranie próbek. Pozawala to nie tylko na skrócenie pokonywanych odległości, ale też na szybsze reagowanie i obniżenie kosztów logistycznych.

Oddział Dachser w Brzecławiu organizuje całą intralogistykę OEZ. Obsługuje towary przychodzące, zajmuje się magazynowaniem, pobieraniem próbek, monitorowaniem jakości, a także realizuje wszystkie transporty wewnętrzne i dostawy wedle koncepcji „just-in-time”. Stosowanie systemu Kanban umożliwia szybszą obsługę przychodzących towarów i precyzyjne organizowanie dostaw produkcyjnych, a także pozwala ograniczyć powierzchnię potrzebną do prowadzenia operacji logistycznych. Magazyn jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie - elektrycznie wspomagane ręczne wózki paletowe zmniejszające fizyczne obciążenie pracowników, prowadzone są także testy z użyciem egzoszkieletów czy skanerów linii papilarnych. Ponadto wprowadzono system nawigacji dla wózków widłowych, aby przyspieszyć procesy związane z odstawianiem towarów w odpowiednie miejsca i zmniejszyć liczbę używanych wózków.  Każdy wózek podnośnikowy ma przypisany konkretny obszar działania w systemie WMS Mikado.
- W OEZ postawiliśmy sobie za cel zmniejszenie odległości między magazynem a produkcją, aby skrócić czas reakcji i obniżyć koszty logistyczne - fizycznie lokalizując magazyn w bezpośrednim sąsiedztwie hali produkcyjnej i zlecając jego obsługę zewnętrznemu operatorowi - mówi Roman Schiffer, prezes OEZ s.r.o.

- Czerpiemy korzyści dzięki unifikacji procesów w naszym zintegrowanym oprogramowaniu MIKADO, mogąc przy tym elastycznie obsługiwać projekty intralogistyczne - komentuje Alexander Tonn, dyrektor korporacyjny logistyki kontraktowej w Dachser.

Dachser wygrał kontrakt na obsługę OEZ w 2016 r., a następnie miał rok na wdrożenie projektu. - Realizacja tego przedsięwzięcia była pełna niuansów i wyzwań - mówi Tadeáš Kos, kierownik ds. logistyki kontraktowej Dachser w Czechach. Operator zatrudnił nowych pracowników i przeprowadził dla nich specjalne szkolenia. Po opracowaniu modelu 3D magazynu - czegoś, czego nikt wcześniej nie robił - łatwiej było zwizualizować procesy. Gdy budowa nowego magazynu przylegającego do zakładu produkcyjnego OEZ w Letohradzie dobiegła końca, trzeba było jak najszybciej rozpocząć w nim operacje. - Pierwotnie zakładaliśmy, że projekt wystartuje w lutym 2018 r., ale udało się go uruchomić już w grudniu 2017 r. - mówi z dumą Tadeáš Kos. Obecnie Dachser przetwarza w magazynie OEZ niemal 1,4 tys. zleceń dostawy dziennie, obsługując ok. 8 tys. produktów na 5,3 tys. mkw. Każdego dnia na terenie zakładu odbywa się 410 wewnętrznych kursów organizowanych zgodnie z tzw. zasadą mleczarza (milk runs), dzięki czemu dane artykuły zawsze są dostępne zgodnie z zapotrzebowaniem.

Koncepcja okazała się dla OEZ opłacalna - oprócz oszczędności czasu i pieniędzy zapewnia firmie transparentność w zakresie świadczonych usług, procesów i kosztów. Aby mieć pewność, że wszystko niezmiennie działa tak, jak powinno, OEZ i Dachser regularnie dokonują przeglądu swoich procesów i stale doskonalą współpracę.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.