Konto pracodawcy


Badanie dna Bałtyku w ramach inwestycji Harmony Link zakończone

Rozpoczęte w lutym 2021 roku badania dna Morza Bałtyckiego na całej długości Harmony Link (ok. 300 km) zostały zakończone. Jest to kamień milowy przy realizacji nowego połączenia elektroenergetycznego pomiędzy Polską a Litwą – jednej z największych inwestycji w infrastrukturę przesyłową w naszej części Europy. Ze względu na możliwe nieprzewidziane trudności (np. sztormy) w wykonaniu badań na morzu, był to newralgiczny element harmonogramu realizacji projektu. Co oznacza zakończenie tej części dla całej inwestycji? ILF Consulting Engineers Polska była firmą odpowiedzialną za nadzór nad badaniami.

Wykonane badania dna morskiego pozwoliły m.in. na określenie położenia wraków czy powojennych pozostałości broni konwencjonalnej i chemicznej zalegających na dnie. Umiejscowienie przeszkód zostało uwzględnione na przygotowanych mapach, co pomoże w ominięciu niebezpiecznych obiektów na etapie projektowania. Zbadana została trasa o długości około 300 km. Do wykonania zadania wykorzystano m.in. sonar boczny i magnetometry, pobrane zostały także próbki dna. W pracach wzięły udział specjalistyczne pojazdy podwodne ROV (remotely operated vehicle). Inwestycja jest realizowana przez PSE i Litgrid, operatorów systemów przesyłowych energii elektrycznej w Polsce i na Litwie. Za nadzór nad badaniami odpowiedzialna była firma ILF Consulting Engineers Polska.
Badania dna morskiego są kluczowym elementem procesu inwestycyjnego, w dużej mierze zależnym od warunków pogodowych, których nie da się w pełni przewidzieć. Dlatego stanowią istotny element harmonogramu prac.

Raport z badań posłuży do zaprojektowania i wyznaczenia ostatecznej trasy podmorskiej linii kablowej prądu stałego (HVDC) pomiędzy Polską a Litwą, a także opracowania strategii jego układania i ochrony, w tym do określenia głębokości zakopania systemu kablowego z uwzględnieniem warunków budowy dna morskiego. To właśnie ILF Polska w swoich następnych działaniach przeanalizuje możliwe ryzyka zakopania kabli (Cable Burial Risk Assessment) na podstawie przeprowadzanych badań dna morskiego.
Wcześniej firma ILF Consulting Engineers Polska była odpowiedzialna za opracowanie trasy połączenia na dnie Morza Bałtyckiego, a także wsparcie PSE i Litgrid w procedurze przetargowej na wyłonienie wykonawcy badań.

Podmorski kabel poprawi bezpieczeństwo energetyczne regionu, otwierając drogę do synchronizacji systemów energetycznych Litwy, Łotwy i Estonii z systemem Europy kontynentalnej. Harmony Link to drugie połączenie elektroenergetyczne pomiędzy polskim i litewskim systemem – pierwsza linia LitPol Link łączy stacje Ełk i Alytus na Litwie.
Zakończone badania to kamień milowy dotyczący projektu Harmony Link. Działania rozpoczęły się w lutym, a zakończyły w sierpniu 2021 roku.

(źr. ILF Consulting Engineers Polska)

 

 

 

kobiety w logistyce
Transformacje na 9. Forum Kobiet w Logistyce!?
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Polski Ład może zmobilizować do przejścia na samozatrudnienie?
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
Jak są konsekwencje odwołania pracownika z urlopu?
90 proc. kierowców pracuje w nadgodzinach - dlaczego firmy nie wypłacają nadgodzin ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Zatory płatnicze w MŚP – które branże i regiony potrzebują wsparcia?
Biznes sięga chmur
Po uregulowaniu pracy zdalnej mogą ruszyć masowe kontrole PIP
Ponad 2 mln Polaków otrzymuje minimalne wynagrodzenie. Kolejna podwyżka w 2022 r.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GXO i Castorama Polska przedłużają współpracę
LPP rozwija powierzchnię magazynową e-commerce w Pruszczu Gdańskim
Clicktrans wchodzi na rynek włoski
FM Logistic przedstawia nową strategię „Powering 2030”
CEVA transportuje platformę wiertniczą z Polski do Tanzanii
GLS odświeża identyfikację wizualną marki
DB Schenker uruchomił nową jednostkę - Schenker Ventures
DKV CARD akceptowana jako metoda płatności za e-TOLL
FedEx Express uruchamia połączenie między Europą a Japonią
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC