Konto pracodawcy


15 lat Dachser w Polsce

Dachser obchodzi w tym roku 15-lecie swojej działalności w Polsce. W tym czasie firma zdobyła silną pozycję na polskim rynku w obsłudze eksportu drogowego oraz transporcie przesyłek lotniczych i morskich. Od 2006 roku, Dachser Polska przewiózł blisko 13,5 mln przesyłek o łącznej wadze ponad 5 mln ton. Obecnie firma zatrudnia 627 pracowników w 9 oddziałach zlokalizowanych w całej Polsce.

Dachser Polska nieprzerwanie od 15 lat sukcesywnie rozbudowuje sieć połączeń, która obecnie obejmuje dostawy do 52 krajów, z czego 16 to połączenia bezpośrednie. Pod względem wolumenu przesyłek najwięcej dostaw z Polski jest realizowanych do Niemiec, Francji, Danii, Czech i Austrii. W ramach linii produktów entargo, operator oferuje efektywne pod względem czasu dostawy i kosztów usługi transportowe na terenie całej Europy. Firma prowadzi też własną agencję celną zajmującą się odprawą eksportową i importową towarów, co znacznie usprawnia procesy logistyczne. Od 2010 roku rozwija też dywizję Air & Sea Logistics. W tym czasie uruchomiła stałe połączenia drobnicowe z Chin do Polski oraz zbudowała zespół wysokiej klasy specjalistów logistyki lotniczej i morskiej zintegrowanej z siecią transportu drogowego. Sukcesywnie rośnie także liczba przesyłek lotniczych na najważniejszych trasach między Azją, Europą i Stanami Zjednoczonymi.

Od początku działalności w Polsce Dachser odnotowuje wzrosty przychodów i liczby przesyłek. W pandemicznym i wymagającym 2020 roku firma wygenerowała obroty na poziomie 547 milionów złotych, to o ponad 10,5 proc, więcej niż w 2019 roku, dostarczając 1,97 miliona przesyłek. Tak dynamiczny rozwój wymaga znaczących inwestycji, które firma konsekwentnie realizuje, rozbudowując sieć krajowych oddziałów – aktualnie jest ich dziewięć w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Rzeszowie, Gdańsku, Brwinowie k/Warszawy, Sosnowcu, Strykowie k/Łodzi i Szczecinie – oraz zwiększając liczbę bezpośrednich międzynarodowych połączeń z Polski. W ubiegłym roku zakończyły się dwa największe projekty inwestycyjne. Pierwszy to budowa nowego obiektu logistycznego pod Wrocławiem, na który składa się terminal przeładunkowy o powierzchni ok. 5 300 mkw. oraz liczący ponad 14 000 mkw. magazyn wysokiego składowania. Drugi dotyczył rozbudowy terminala przeładunkowego w podłódzkim Strykowie, który uzyskał łączną powierzchnię 6 500 metrów kwadratowych oraz budynku biurowego o powierzchni ponad 2 400 mkw., w którym mieści się krajowe biuro Dachser Polska oraz oddział regionalny. Firma dysponuje obecnie w Polsce 25 000 mkw. powierzchni przeładunkowej oraz prawie 33 000 mkw. wysokiej jakości magazynów do obsługi logistyki kontraktowej.

Zatrudnienie na poziomie 627 osób, to ponad 13 razy więcej niż na początku działalności, gdy w firmie pracowało 46 pracowników. Co najważniejsze średni staż pracy w firmie wynoszący 4,5 roku oraz współczynnik rotacji na poziomie 9 proc. świadczą o tym, że Dachser Polska to dobry pracodawca. Trwająca pandemia, choć przyniosła wiele nowych wyzwań, to nie stanęła na drodze rozwoju firmy w Polsce.

- W 2021 r. w dalszym ciągu stawiamy sobie ambitne wyzwania i wierzymy, że uda się nam je osiągnąć. Mamy jasno określoną strategię i plan działań. Jako firma będąca częścią globalnej sieci logistycznej przygotowujemy naszą organizację również do tego, by móc szybciej reagować na zmiany. Trzymamy rękę na pulsie, choć w dobie pandemii trudno przewidzieć, co przyniesie przyszłość. Sytuacja jest bardzo dynamiczna, a nowe wyzwania pojawiają się praktycznie z dnia na dzień, dlatego niezbędna jest duża elastyczność - powiedział dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes DACHSER Polska

(źr. Dachser)

kobiety w logistyce
WISTA policzy kobiety pracujące w gospodarce i logistyce morskiej!
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Urlopy 2021 – nowe uprawnienia pracodawcy a pracownika
Od 1 lipca zmiana samochodu osobowego na ciężarowy będzie wymagała zapłaty podat ...
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Polski Ład – ryczałt szansą dla przedsiębiorców?
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Na Podkarpaciu powstanie najdłuższy w Europie tor do pasywnej lewitacji magnetyczne ...
W parkach logistycznych Prologis wystartowały Book Boxy
Połowa polskich firm nie bierze pod uwagę potrzeb klientów przy cyfryzacji
CEVA stworzyła jeden z najnowocześniejszych magazynów omnichannel
Volvo FE Electric już wkrótce w polskiej dystrybucji towarów
Fracht FWO rozszerza kierunki dostaw dla ładunków ciężkich i ponadnormatywnych
Bolsius przedłuża kontrakt z Raben
Frigo Logistics operatorem produktów mrożonych Auchan Retail
Dobry początek roku w Porcie Gdynia
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC