Spółka UPS opublikowała dane dotyczące skonsolidowanych przychodów za trzeci kwartał 2020 r., które wyniosły 21,2 mld USD i były o 15,9 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Skonsolidowany średni wolumen dzienny zwiększył się o 13,5 proc. w ujęciu rok do roku. Zysk netto za kwartał wyniósł 2 mld USD, o 11,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 r. (w ujęciu skorygowanym wzrost o 10,7 proc.). Zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 2,4 mld USD, co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku (w ujęciu skorygowanym wzrost o 9,9 proc.).
– Nasze wyniki dowodzą, że zintegrowana globalna sieć UPS posiada zdolność szybkiego reagowania i dostosowywania swojej działalności w trudnych warunkach pandemii. Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał silny popyt na przesyłki z Azji, a także wzrost zapotrzebowania na nasze usługi ze strony małych i średnich przedsiębiorstw – powiedziała Carol Tomé, Dyrektor Generalna UPS. – Pracownicy UPS to bohaterowie dnia codziennego, dzięki którym możliwe jest utrzymanie funkcjonowania światowych łańcuchów dostaw. Chciałabym podziękować całemu zespołowi za dotychczasowe zaangażowanie na rzecz klientów i społeczności, które korzystają z naszych usług.
Segment przesyłek międzynarodowych
Średni wolumen dzienny wzrósł o 12,1 proc. dzięki dwucyfrowej dynamice wzrostu wolumenu przesyłek eksportowych na świecie i utrzymaniu się silnego popytu na przesyłki z Azji. Marża operacyjna ukształtowała się na poziomie 23,6 proc., a skorygowana marża operacyjna wyniosła 23,8 proc..
Segment łańcucha dostaw i spedycji towarów
Przychody ze sprzedaży wzrosły o 16,5 proc. na skutek dużego popytu na usługi spedycji z Azji. Marża operacyjna ukształtowała się na poziomie 7,6 proc., a skorygowana marża operacyjna wyniosła 7,7 proc.
Perspektywy
Spółka UPS nie publikuje prognoz skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i rozwodnionego zysku na akcję ze względu na niepewność co do terminu i tempa poprawy sytuacji gospodarczej. Aktualnie spółka nie jest w stanie przewidzieć wpływu pandemii koronawirusa na swoją działalność ani czasu jej trwania i nie może racjonalnie oszacować wyników swojej działalności operacyjnej w kolejnych kwartałach.
– Nasze podejście wyrażające się hasłem „Lepiej, nie więcej” wpłynęło pozytywnie na wyniki kwartalne, głównie dzięki podjętym przez nas działaniom w zakresie jakości przychodów. Ponadto w ostatnim czasie podjęliśmy nowe inicjatywy mające na celu dalsze ograniczanie kosztów – wyjaśnił Brian Newman, Dyrektor Finansowy UPS. – Przygotowując się na nadejście czwartego kwartału, współpracujemy z klientami i korzystamy ze sprawdzonych narzędzi, aby kontrolować wolumeny i zwiększać odporność sieci na niekorzystne zmiany. Koncentrujemy się na wypracowaniu dobrych wyników w szczycie sezonu oraz generowaniu zysków gotówkowych.
(źr. UPS)