Dodaj ogłoszenie o pracy


Polak wicemistrzem OPTIFUEL CHALLENGE 2019!

16 października 2019 r. w Lyonie 25 kierowców z 25 krajów wzięło udział w 5. międzynarodowym finale Optifuel Challenge, konkursie ekonomicznej jazdy organizowanym przez Renault Trucks. Triumfatorem okazał się słowacki kierowca Frantisek Oravec, który minimalnie wyprzedził polskiego kierowcę Piotra Krahela z firmy Concept Cargo Logistics, a także trzeciego w stawce francuskiego kierowcę Pascala Bossera z firmy Transports Rollin.

Konkurs został podzielony na dwie części: finaliści najpierw rozwiązali test sprawdzający ich wiedzę na temat jazdy ekonomicznej. Punktacja testu stanowiła 10 proc. końcowego wyniku kierowcy. Następnie zasiedli za kierownicą Renault Trucks T High 480 (model roku 2019) pokonując trasę po drogach publicznych, która trwała ok. 40 min.
Frantisek Oravec, kierowca a zarazem właściciel rodzinnej firmy Frantisek Oravec, otrzymał nagrodę dla najlepszego kierowcy 2019, którą była ciężarówka Renault Trucks High 480 na własność, dla firmy oraz voucher o wartości 6000 euro dla kierowcy. Reprezentant Polski - Piotr Krahel – z firmy Concept Cargo Logistics, zajął drugie miejsce tym samym wygrywając voucher o wartości 3000 €. Pascal Bosser z firmy Transport Rollin, wygrał voucher o wartości1500 $ zajmując ostatnie miejsce na podium. Nagrodę w kategorii „ dobra zabawa” otrzymał bułgarski kierowca Plamen Iwanow z Sunny Co Ltd.

W tym roku wręczono również nagrodę w kategorii "fair play", którą zdobył reprezentant Algierii - Nabil Bedreddine z firmy TerrenoTrans. Nagrodę otrzymał za dobry humor i pozytywne nastawienie podczas całych zawodów.

(źr. Renault Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.