Konto pracodawcy


Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej

W ciągu ostatniej dekady przemysł chemiczny notował systematyczny wzrost. Obecnie sektor ten stoi przed nowymi wyzwaniami związanymi z globalną konkurencją i dynamicznymi zmianami oczekiwań klientów. Nowe technologie, zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo oraz wydajność produkcji wywierają wpływ również na operacje logistyczne. 5 Jakie są kluczowe obszary usprawnień w łańcuchu dostaw dla branży chemicznej? – wskazują specjaliści GEFCO.

Przewagę konkurencyjną uzyskają te przedsiębiorstwa z branży chemicznej, które zoptymalizują widoczność, dokonają przeglądu segmentacji i zintegrują technologie cyfrowego łańcucha dostaw oraz wdrożą wysokie standardy zrównoważonego rozwoju. - W ciągu najbliższej dekady inwestorzy z sektora chemicznego będą musieli z uwagą rozkładać nacisk pomiędzy korzyściami ekonomicznymi z inwestycji w chemiczny łańcuch wartości, zrównoważonym podejściem do konsumpcji zasobów naturalnych oraz prowadzeniem rozsądnego zarządzania środowiskiem w odpowiedzi na społeczne oczekiwania – tłumaczy Rafał Krajewski, dyrektor generalny GEFCO Polska.

5 kluczowych obszarów usprawnień w łańcuchach dostaw substancji chemicznych:

1.    Współpraca w ramach łańcucha dostaw. Gdy sieć klientów, dostawców i innych partnerów firmy korzysta z narzędzi cyfrowych i analizy w celu komunikacji i wymiany informacji, unika się błędów, skraca się czas realizacji zamówień i można znaleźć efektywne rozwiązania w przypadku zakłóceń spowodowanych np. brakami towarów, ekstremalnymi warunkami pogodowymi czy zawirowaniami geopolitycznymi.

2.    Dynamiczna kontrola zapasów. Dzięki zautomatyzowanym narzędziom umożliwiającym ciągłą analizę i dostosowywanie zapasów, firmy mogą unikać opóźnień w łańcuchu dostaw, ograniczać błędy ludzkie i utrzymywać zgodność z obowiązującymi przepisami. Kluczowe korzyści to bardziej efektywne wykorzystanie zasobów, szybsze podejmowanie decyzji, a w rezultacie satysfakcja klienta.

3.    Strategie segmentacji. Efektywność w chemicznym łańcuchu dostaw wymaga obecnie również zróżnicowania produktowego, udoskonalania procesów i polityki segmentacji w celu zarządzania większymi portfelami produktów przy jednoczesnym położeniu nacisku na najbardziej krytyczne produkty.

4.    Planowanie zysków, sprzedaży i działalności operacyjnej (PS&OP). Pomaga w elastycznym dostosowywaniu celów strategicznych do zmieniających się rynków. Dostarcza również firmom hipotetycznych scenariuszy w celu obliczenia ewentualnych prognoz popytu oraz dostosowania zdolności podażowych i ryzyka. Dzięki narzędziom PS&OP, firmy chemiczne mogą prognozować ceny surowców w celu optymalizacji wykorzystania aktywów w regionie i optymalizacji rentowności.

5.    Kontrola jakości i wysokie standardy zrównoważonego rozwoju. Kontrola jakości zawsze była najważniejszym elementem w przemyśle chemicznym. Ścisła zgodność z regulacjami krajowymi i międzynarodowymi, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i ochrona środowiska, co dotyczy również transportu chemikaliów, ma kluczowe znaczenie na każdym etapie łańcucha dostaw. Ewentualne błędy w tym obszarze nie pozostaną niezauważone dzięki wszechobecnym mediom społecznościowym i rygorystycznym programom ochrony konsumenta. Negatywne nagłówki w mediach mogą poważnie zaszkodzić wizerunkowi firmy, co z kolei może mieć niszczący wpływ na wynik finansowy.

Na rynku pojawiają się nowe firmy z Azji (zwłaszcza z Chin) i Bliskiego Wschodu, oferujące produkty po niższych cenach. Celem jest skrócenie cyklu życia produktów oraz szybsza kapitalizacja. Centra dostaw zmieniają się w miarę pojawiania się nowych źródeł produktów o krytycznym znaczeniu dla przemysłu. Jednocześnie centra popytu znajdują się w stanie wahań ze względu na szybko rosnącą klasę średnią w krajach wschodzących. Dlatego tak ważne jest prześledzenie każdego z wyżej wymienionych obszarów i wprowadzenie ewentualnych zmian do strategii przedsiębiorstwa, w tym udoskonaleń w zakresie łańcuchów dostaw – podkreślają specjaliści GEFCO.

(opr. GEFCO)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
IKEA uruchomiła w Polsce nowy magazyn tranzytowy
Port Gdańsk w pierwszej 20 portów europejskich
Renault Trucks Polska wprowadza nową aplikację ONSIGHT CONNECT do diagnozy usterek ...
Hillebrand rozwija zrównoważone łańcuchy dostaw dla branży beverage
DHL Express dołącza do swojej floty nowe frachtowce Boeing 767-300 Freighters
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC