Dodaj ogłoszenie o pracy


Uniwersalny, z wkładem izolacyjnym, chłodniczy – jaki kontener wybrać do transportu produktów beverage?

Od wyboru rodzaju kontenera może zależeć jakość przewożonych towarów, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty wrażliwe na zmiany temperatury. Istotne jest to zwłaszcza teraz, gdyż planując wysyłkę, trzeba się liczyć z tym, że w obecnej, nieprzewidywalnej sytuacji na rynku transportowym, mogą wystąpić problemy z dostępnością różnych kontenerów. Eksperci Hillebrand, globalnego operatora logistycznego specjalizującego się w transportach dla branży beverage, wyjaśniają co należy brać pod uwagę przy planowaniu dostawy alkoholi, soków i innych napojów.

Najczęstszą przyczyną psucia się towarów wrażliwych na warunki transportu, takich jak wina czy soki, jest szok termiczny, zanieczyszczenia i wilgotność powietrza. Ekstremalne zmiany temperatury i wilgotności mogą nieodwracalnie uszkodzić płyny, zmienić ich smak i konsystencję. Wybór odpowiedniego kontenera ma więc dla dostawców kluczowe znaczenie. Jaki kontener wybrać? Uniwersalny, z wkładem izolacyjnym czy chłodniczy?

W przypadku transportu ładunków, na które wpływu nie mają takie czynniki jak temperatura, wilgotność czy nieprzyjemne zapachy, dobrym i ekonomicznym wyborem są uniwersalne kontenery - 20’ i 40’. Przeznaczone są do przewozu towarów w opakowaniach. Można je wykorzystać również do masowego transportu płynów luzem z wykorzystaniem zbiornika elastycznego flexitanka instalowanego wewnątrz kontenera. Inaczej sytuacja wygląda kiedy ładunek jest bardziej wrażliwy na czynniki powstające w trakcie jego przewozu.

Kontenery z wkładem izolacyjnym
W przypadku towarów, które wymagają ochrony przed nagłymi zmianami temperatur wywołującymi szok termiczny, wilgoć, kondensację pary, albo przed zanieczyszczeniami krzyżowymi czy zapachami, dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie w kontenerze uniwersalnym specjalistycznego termicznego wkładu izolacyjnego.
Wkłady izolacyjne nie chłodzą i nie ogrzewają, ale zmniejszają efekty cieplne promieniowania, przewodzenia i konwekcji, zapobiegając zmianom temperatury, które mogą zepsuć jakość wina i innych artykułów spożywczych. Zapewniają też ochronę przed zanieczyszczeniami, gdyż instalowane wewnątrz kontenera, tworzą powłokę ochronną, wykonaną z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Opracowane przez ekspertów Hillebrand, nowoczesne i opatentowane folie termostatyczne VinLiner odbijają aż 94% ciepła, czyli prawie dwa razy więcej niż inne tego typu wkłady i pozwalają na utrzymanie stałej temperatury podczas transportu. Po umieszczeniu i „zamknięciu” w nich wrażliwego ładunku, temperatura wewnątrz może wzrosnąć maksymalnie do 11°C (w zależności od temperatury pakowania).
Zainstalowanie termicznej folii izolacyjnej wewnątrz kontenera uniwersalnego skutecznie chroni wrażliwe towary podczas długich transportów, nawet tych trwających 40 dni i więcej. Warto też podkreślić, że jeśli chodzi o możliwość kontrolowania temperatury, w porównaniu do kontenerów chłodniczych, wykorzystanie termicznej folii jest opcją bardziej ekonomiczną i jednocześnie przyjazną dla środowiska. Folie termostatyczne Hillebrand w porównaniu do kontenerów chłodniczych zapewniają 23% redukcję emisji gazów cieplarnianych i są też wykonane z materiałów nadających się do recyklingu.

Kontenery chłodnicze
Kontenery chłodnicze są najlepszym rozwiązaniem w transporcie towarów łatwo psujących się i wrażliwych, które wymagają przechowywania w ściśle określonych temperaturach. Agregaty w kontenerach chłodniczych zapewniają cyrkulację zimnego powietrza, działając jak gigantyczna lodówka. Ich praca jest zazwyczaj sterowana cyfrowo. Są one jednak droższym wyborem i mniej przyjaznym dla środowiska. Jak obliczyli eksperci Hillebrand, ślad węglowy w przypadku transportu w kontenerze ’20 uniwersalnym i z wkładem izolacyjnym, w których można przewieźć 9 900 l wina, wynosi 1930 kg/CO2e. W kontenerze ’20 chłodniczym można przetransportować już tylko 7 500 l wina, a ślad węglowy równa się 2 510 kg/CO2e.

Jaki kontener wybrać?
Decyzja o wyborze typu kontenera i tym samym wymaganego poziomu ochrony towarów, uzależniona jest od stopnia ich wrażliwości oraz warunków klimatycznych, na których działanie będą narażone podczas całego procesu transportowego. Dlatego też eksperci Hillebrand, przed podjęciem decyzji o wyborze rodzaju środka transportu, szczegółowo analizują nie tylko trasy dostaw morskich w oparciu o bardzo dokładne prognozy pogody WMO (Światowa Organizacja Meteorologiczna), ale też wilgotność, dokładny czas transportu, warunki przeładunków w portach oraz wiele innych czynników.

(źr. Hillebrand)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.