Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser rozwija transporty czarterowe pomiędzy Chinami a Europą

Dachser Air & Sea Logistics na mocy długoterminowej umowy wzmocni swój program czarterowy na trasie między Hongkongiem a Europą. Dzięki temu w okresie od stycznia 2022 r. do marca 2024 r. będzie mógł zagwarantować swoim stałą zdolność przewozową frachtu lotniczego.

Trasa Hongkong-Liège w obu kierunkach będzie obsługiwana przez Boeinga 747-400F. Samolot będzie latał o stałych porach i może pomieścić do 100 ton ładunku. - Zapotrzebowanie na fracht lotniczy jest rekordowo wysokie, a zdolności przewozowe są bardzo ograniczone. Dlatego nadal będziemy polegać na własnej silnej sieci lotniczej i planować jej przepustowość z dużym wyprzedzeniem i długoterminowo – powiedział Timo Stroh, Head of Global Air Freight w Dachser.

Aby uniknąć wąskich gardeł, Dachser Air & Sea Logistics działa na mniejszych lotniskach, takich jak Liège w Belgii. Lokalizacja ta jest dobrze połączona z siecią transportu drogowego operatora, co z kolei przyspiesza procesy odbioru i dostawy przesyłek. - Nasza zintegrowana sieć transportowa umożliwia nam świadczenie kompleksowych usług logistycznych, czyli dostawę z fabryki do klienta końcowego. Szczególnie w tak trudnych czasach zapewnienie stabilnych i niezawodnych operacji transportowych wymaga inteligentnych i kreatywnych rozwiązań – podkreślił Stroh.

Tylko w 2021 r. Dachser obsłużył 175 lotów obejmujących dwanaście regularnie obsługiwanych miejsc wysyłki i 15 destynacji.

(źr. Dachser)

 

 

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.