Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance

CEVA Logistics ogłosiła przystąpienie do United Airlines Eco-Skies Alliance SM. To pierwszy tego typu program, ukierunkowany na współpracę największych światowych korporacji z liniami lotniczymi na rzecz zrównoważonego rozwoju transportu lotniczego w przyszłości.

CEVA Logistics wraz z innymi liderami United Eco-Skies Alliance zakupią w tym roku ok. 3,4 mln galonów zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Przy prawie 80 proc. redukcji emisji CO2, w porównaniu z konwencjonalnym paliwem lotniczym, ta ilość SAF jest wystarczająca do wyeliminowania ok. 31 tys. ton metrycznych emisji gazów cieplarnianych, co jest równoważne z przelotem ponad 200 mln mil samolotem pasażerskim.

Jako pierwsza firma logistyczna, która przystąpiła do Sojuszu, CEVA Logistics obejmuje przewodnictwo w branży air cargo, aby u źródła zmniejszyć wpływ transportu lotniczego na środowisko naturalne poprzez tworzenie popytu na wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego. Oprócz programu Eco-Skies Alliance, który jest przeznaczony dla klientów korporacyjnych, do udziału zapraszani są również klienci indywidualni, którzy chcieliby przekazać fundusze na zwiększenie zakupu paliwa SAF, pomagając tym samym w obniżeniu emisji gazów cieplarnianych podczas lotów.
- Od lat współpracujemy z firmami, pomagając im w kompensacji emisji gazów cieplarnianych podczas lotów, ale pochwalamy tych, którzy uczestnicząc w Eco-Skies Alliance, dostrzegają potrzebę wyjścia poza offset i wspierania lotów napędzanych SAF, co doprowadzi do przystępniejszych cenowo dostaw i ostatecznie redukcji emisji. To dopiero początek. Naszym celem jest przyłączanie kolejnych firm do Eco-Skies Alliance, zakup większej ilości SAF i wspólna praca nad poszukiwaniem kolejnych innowacyjnych metod dekarbonizacji. - powiedział Scott Kirby, dyrektor generalny United.

(źr. CEVA Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.