Dodaj ogłoszenie o pracy


DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych

8 mld euro rocznie – na tyle szacowane są obecnie straty z tytułu kradzieży ładunków w Europie. W 2019 roku liczba rabunków wzrosła rok do roku ponad dwukrotnie. 95 proc. przestępstw dotyczy transportu drogowego. By temu przeciwdziałać, operator kart DKV stawia na poszerzenie dostępu do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych, podejmując współpracę z każdą nową lokalizacją w Europie.

Przykładem jest parking PORT2010, otwarty niedawno w Żarskiej Wsi, niedaleko przejścia granicznego w Jędrzychowicach, zbudowany przez Citronex. Jako jedyny w Polsce umożliwia zdalną rezerwację miejsc. Na przewoźników czeka tu 400 miejsc parkingowych, z czego 50 chronione jest przez złożony system zabezpieczeń. Teren parkingu otoczony jest 7-metrowym murem, monitorowany przez 30 kamer, a zbliżenie się do ogrodzenia powoduje wzbudzenie alarmu na podczerwień. Parking dozorowany jest przez pracowników ochrony, co jest w Polsce rzadkością. A dzięki współpracy z partnerską wypożyczalnią samochodów kierowcy w czasie postoju mogą̨ wynająć samochód na preferencyjnych warunkach.

PORT2010 to świetny, ale niestety rzadki przykład profesjonalnej ochrony aut i kierowców podczas postoju. W całej Europie DKV współpracuje z około 1500 płatnymi parkingami, z czego tylko 60 to parkingi strzeżone. W Polsce takich miejsc jest dosłownie kilka. Przekłada się to niestety na liczbę kradzieży. Przestępcy najczęściej atakują auta jeżdżące przez Niemcy, Francję i Wielką Brytanię. Polska zajmuje w tym niechlubnym zestawieniu 15 pozycję, ze wzrostem przestępczości rok do roku o 344,4 proc.
- Z naszych obserwacji wynika, że najbardziej narażone są pojazdy z plandekami, przewożące telefony, ubrania, kosmetyki i części samochodowe, a także ładunki o wysokiej wartości, jak elektronika czy biżuteria – mówi Mariusz Derdziak, dyrektor sprzedaży w DKV Euro Service Polska. - Namawiamy klientów, aby planowali tranzyt z uwzględnieniem bezpiecznych postojów. Dziś na terenie Unii nie ma praktycznie parkingu dla TIR-ów, za który nie można by zapłacić kartą DKV.

Badania TAPA – europejskiej organizacji monitorującej bezpieczeństwo ładunków w transporcie – potwierdzają, że najczęstszą przyczyną kradzieży jest brak chronionych parkingów. Kierowcy zatrzymują się na postoje w przypadkowych miejscach, by zrobić obowiązkową pauzę. W całej Europie brakuje dziś ok. 100 tysięcy parkingów. Obok kradzieży duży problem stanowi bezpieczeństwo kierowców. Badanie prowadzone na zlecenie IRU pokazało, że jeden na pięciu kierowców padł w trakcie swojej pracy ofiarą ataku.

Rozumiejąc wagę problemu, Komisja Europejska ogłosiła niedawno przeznaczenie 60 mln euro na budowę bezpiecznych parkingów i strzeżonych parkingów (SSTPA). Jedna trzecia kwoty pochodzi z funduszy CEF, natomiast reszta 40 mln z budżetu Polityki Spójności UE. KE udostępni także 1,4 mld euro na wsparcie europejskiej infrastruktury transportowej. Bruksela proponuje jednocześnie wprowadzenie wspólnych standardów dla bezpiecznych parkingów – „Parking UE” – od najniższego poziomu (brązowy) przez średni (srebrny) do wysokiego (złoty i platynowy). Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU prowadzi szkolenia dla przedsiębiorców chcących budować parkingi. Dofinansowanie może sięgać 85 proc. w krajach objętych polityką spójności.

(źr. DKV)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.