Dodaj ogłoszenie o pracy


Jak Hillebrand odpowiada na 5 najnowszych trendów na rynku alkoholi?

W ciągu ostatnich dwóch lat branża napojów alkoholowych stanęła w obliczu wielu wyzwań, wykazując się dużą odpornością i umiejętnością szybkiej reakcji. Dziś analitycy rynku wskazują na 5 głównych trendów, które kształtują konsumpcję napojów alkoholowych na świecie. Hillebrand jako globalny operator logistyczny dla branży beverage śledzi wszystkie zmiany i dostosowuje łańcuchy dostaw do nowych potrzeb rynku.

Najważniejsze trendy w konsumpcji napojów alkoholowych

1. Rośnie sprzedaż w lokalach gastronomicznych
Raporty podsumowujące rok 2021 pokazują, że konsumenci coraz chętniej korzystają z możliwości spotkań towarzyskich poza domem. W 3. kwartale w Europie i Wielkiej Brytanii odnotowano gwałtowny wzrost sprzedaży w barach, restauracjach i pubach.

2. Zwiększa się sprzedaż wina, ale rynek wciąż nie odrobił strat z 2019
Jak wynika z danych IWSR Drinks Market Analysis, opublikowanych w październiku 2021 r., w pierwszej połowie ubiegłego roku globalna sprzedaż wina w ujęciu ilościowym wzrosła o ok. 5% w porównaniu do 2020 r. Jednak sprzedaż ilościowa w poszczególnych kategoriach nadal utrzymuje się poniżej poziomu z 2019 r. Widać też, że konsumenci piją mniej wina ale za to lepszej jakości. Z danych Wine Intelligence wynika, że 39% konsumentów na kluczowych światowych rynkach świadomie ogranicza konsumpcję wina.

3. Zwrot w kierunku nowych smaków
Oprócz wahań popytu zmieniają się też wybory konsumentów co do rodzaju alkoholu. Widoczny jest wzrost zainteresowania spożyciem koktajli i napojów spirytusowych. Coraz starsze jest za to grono osób pijących wina, co oznacza, że spada zainteresowanie tym trunkiem wśród młodszych konsumentów. Ten trend może się jednak zmienić, a szansą na wzrost zainteresowania winem jest innowacyjność. Jak wynika z najnowszych badań, dla dwóch z trzech osób w wieku do 34 lat ważne jest to, aby być na bieżąco z nowymi trendami. Jeśli więc dostawcy postawią na kreatywne strategie marketingowe i odkrywanie odważnych smaków, mogą spopularyzować wina także na młodym rynku. Tak, jak ma to miejsce w przypadku ginu i piwa rzemieślniczego.

4. Aplikacje do zamawiania jedzenia zwiększają sprzedaż alkoholu
W ubiegłym roku odnotowano rekordowy wzrost wykorzystania aplikacji do zamawiania jedzenia online, co przyczyniło się też do zwiększenia sprzedaży napojów alkoholowych. Podczas gdy restauracje wciąż zmagają się z nieprzewidywalnością wprowadzania obostrzeń, konsumpcja w domu utrzymuje się na wysokim poziomie.

5. Rośnie popyt na wino z wyższej półki
W 2021 r. wzrósł popyt na wina wyższej jakości i w wyższej cenie. Wygląda na to, że konsumenci, którzy wcześniej przeznaczali swój budżet na wyjścia do restauracji, teraz chętniej wykorzystują go na zakup lepszej jakości żywności i napojów, z przeznaczeniem do spożycia w zaciszu domowym.

Jak logistyka odpowiada na trendy konsumenckie branży beverage?
Nowe trendy w konsumpcji alkoholu i wciąż nieprzewidywalne wahania popytu w znaczący sposób wpłynęły na logistykę dla branży beverage. Operatorzy muszą być gotowi na tworzenie rozwiązań, które z jednej strony ułatwią dostawcom przystosowanie się do szybkich zmian na rynku, z drugiej pozwolą na oszczędność kosztów.

Hillebrand, odpowiadając na nowe trendy, rozwija usługi transportu drobnicowego, wykorzystywanego do częstych/regularnych dostaw małych ilości butelkowanego wina i innych alkoholi. W dostawach drobnicowych wykorzystywany jest głównie transport drogowy, morski i kolejowy, w oparciu o sieć hubów Hillebrand i partnerskich w Europie oraz Azji. Regularna obsługa tras ważnych dla branży beverage zapewnia producentom i dystrybutorom alkoholi ciągłość oraz terminowość dostaw, co przekłada się na wymierne korzyści. Z pewnością należy do nich elastyczność i utrzymywanie niskich stanów magazynowych, bez konieczności przechowywania towaru przez dłuższy okres czasu. Dystrybutorzy nie muszą wyprzedawać starszych zapasów po obniżonej cenie, tak aby zrobić miejsce w magazynie na składowanie kolejnych. To ułatwia im szybsze sprowadzenie towaru i przygotowanie nowej oferty dla klientów, w oparciu o najnowsze roczniki win i innych alkoholi, w butelkach ze zmienionymi etykietami czy w oryginalnym smaku.
W dostawach alkoholi ważne jest zachowanie jakości, szczególnie w przypadku wina wrażliwego na ekstremalne wahania temperatury. Przed ich wpływem mają chronić specjalne folie termostatyczne VinLiner, opracowane przez Hillebrand. W transporcie przesyłek drobnicowych można też wykorzystać różne rodzaje kontenerów, tj. uniwersalne, z wkładem izolacyjnym, chłodnicze i w temperaturze kontrolowanej. Wybór transportu drobnicowego, zamiast całokontenerowego, i obniżenie kosztów magazynowania przekłada się na oszczędności. Pozyskany w ten sposób dodatkowy kapitał może być przeznaczony na efektywniejsze zarządzanie, inwestycje czy budowanie marki. Hillebrand rozwija też transporty specjalne. Przykładem może być ekspresowa dostawa lotnicza ponad 160 ton wina i alkoholi z Francji do USA. Z kolei w ramach usług dedykowanych logistyce ekskluzywnych i kolekcjonerskich alkoholi Hillebrand zorganizował ostatnio dostawy unikatowych alkoholi na aukcje w Hong Kongu. Przewożonym ładunkiem było 800 butelek wina z Japonii o wartości 700 tys. euro i 130 butelek wina z Austrii wartych 600 tys. euro.

(źr. Hillebrand)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.