Konto pracodawcy


Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life

Branża transportowa od lat zmaga się z problemem niedoboru pracowników - liczba kierowców zawodowych wciąż jest, zwłaszcza w kontekście rozwoju tej gałęzi gospodarki, zbyt niska. Fundacja Truckers Life ruszyła z kampanią, której celem jest zwrócenie uwagi na kobiety w branży transportowej oraz zachęcenie do przekwalifikowania się tych kobiet, które z różnych względów stanęły przed koniecznością zmiany stylu swojego dotychczasowego życia.

Od października 2018 do stycznia 2019 niedobór kierowców w przedsiębiorstwach specjalizujących się w przewozach towarów osiągnął poziom 21 proc. Problem nieustannie się pogłębia – według badania przeprowadzonego przez OCRK już ponad połowa polskich przewoźników ma problem z zapełnieniem wakatów, a popyt na usługi transportowe stale rośnie.
- Jestem kobietą, kieruję to kampania społeczna Fundacji Truckers Life, która ma wpłynąć na poprawę tych statystyk. - Wiadome jest, że polska branża transportowa zmaga się z problemem niedoboru kierowców. Fundacja zainicjowała kampanię, która ma na celu zachęcić kobiety do zostania kierowczyniami zawodowymi. - wyjaśnia Natalia Janiszewska z Fundacji Truckers Life.

Przyczyny zaistniałej sytuacji są złożone, ale jedną z nich jest negatywny i obrośnięty stereotypami wizerunek kierowców zawodowych. Według badań przeprowadzonych przez IRU 60 proc. mężczyzn i aż 63 proc. kobiet przyznaje, że zły wizerunek zawodowych kierowców zniechęca ich do podjęcia pracy w tym zawodzie.

W miniony piątek miała miejsce premiera filmu dokumentalnego, którego bohaterkami są 3 kobiety - truckerki.  - Poprosiliśmy Hanię, Renatę i Anetę - kierowczynie zawodowe, o to aby podzieliły się z nami swoimi refleksjami na temat tego czym jest dla nich zawód truckerki, jak sobie radzą i z czym muszą się mierzyć. Zależało nam na tym aby jak najlepiej oddać specyfikę, wielopłaszczyznowość tego zawodu i pokazać go właśnie z perspektywy kobiet, która na co dzień go wykonują.  Nasze przypuszczenia się potwierdziły - ten zawód naprawdę można kochać, a problemem tak naprawdę są narosłe wokół niego negatywne stereotypy - wyjaśnia Natalia Janiszewska.



Jestem bardzo wdzięczna, że mogłam wziąć udział w tym projekcie. Jeśli dzięki temu uda się zmienić cokolwiek w życiu jednej kobiety to będę bardzo szczęśliwa - mówi Hania Burzyńska, bohaterka filmu.
Film "Jestem kobietą, kieruję" inicjuje tym samym kampanię społeczną o tym samym tytule. W ramach kampanii przewidziany jest także szereg spotkań kobiet - truckerek z kobietami przebywającymi w ośrodkach pomocy społecznej, zakładach penitencjarnych oraz centrach praw kobiet. Spotkania te mają na celu zachęcić kobiety do wyboru zawodu kierowczyni.

Portal Pracujwlogistyce.pl jest patronem medialnym tej kampanii.

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
Indeks Logistyczny Agility o szansach na światowe ożywienie w 2021!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
Dock Doors of Giving - Prologis przekazał ponad 275 tys. euro na cele dobroczynne
UPS opublikował wyniki za 2020 – przychody wzrosły o 14,2 proc.
FM Logistic rozpoczyna budowę nowego centrum magazynowego w Wiskitkach
GLS wdrożył geokodowanie paczek
ID Logistics podsumowało 2020 rok – wzrost sprzedaży o 7,1 proc.
Hillebrand o dostawach wina w encyklopedii „Wines. From the market to the menu”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC