Konto pracodawcy


DHL wdraża nowy system zapewniający pełną przejrzystość łańcucha dostaw

DHL wdrożył rozwiązanie Mixmove w celu obsługi transportu na potrzeby platformy sprzedażowej Amazon z Chin do Belgii. Rozwiązanie Mixmove zapewnia pełną przejrzystość całego łańcucha dostaw, dając jasną i precyzyjną informację o tym, na jakim etapie transportu znajduje się przesyłka. Wspiera ono również procesy związane z bardziej efektywnym układaniem ładunku w pojazdach co prowadzi do oszczędności i zmniejszenia emisji CO2.

Spółka DHL zapewnia firmie Amazon logistykę ponad 50 tys. paczek dziennie z Chin do terminala transportowego w Belgii. Przesyłki z belgijskiego centrum logistycznego są następnie dystrybuowane do trzydziestu trzech placówek Amazon na terenie Europy. Cały proces jest planowany i zarządzany przez rozwiązanie Mixmove.
- Celem systemu Mixmove jest prawidłowe oznaczenie indywidualnymi kodami kreskowymi każdej paczki na etapie konfekcjonowania. Proces ten obejmuje ładunki przesyłane drogą lotniczą, morską i lądową. Dzięki wyeliminowaniu błędów na tym etapie łańcucha dostaw, możemy osiągnąć optymalną wydajność logistyki - wyjaśnia Knut Fredrik Ramstad, dyrektor generalny Mixmove. - Nasza współpraca z DHL trwa nieprzerwanie już od kilku lat. W tym czasie zrealizowaliśmy wiele projektów, spośród których warto wymienić choćby działania dla 3M. Po wdrożeniu rozwiązania Mixmove udało nam się obniżyć koszty transportu o 35 proc. i emisję CO2 o połowę – dodaje Knut Fredrik Ramstad.

- Dotychczas transport między Chinami a Europą odbywał się tylko drogą powietrzną, co jest rozwiązaniem kosztownym i niesie negatywne skutki dla środowiska. Po wdrożeniu rozwiązania, które optymalizuje proces logistyczny i zwiększa ładowność pojazdów, transport stał się tańszy i bardziej wydajny – mówi Ramstad.

Oprócz zwiększonej efektywności i obniżonych kosztów, rozwiązanie Mixmove zapewnia również korzyści dla środowiska. - Ważne jest, aby maksymalnie wykorzystać potencjał floty. Gdyby wszystkie firmy korzystały z naszych rozwiązań, moglibyśmy być bliżej osiągnięcia światowych celów w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Łączna flota samolotów, statków i ciężarówek przewożących ładunki zostałaby zmniejszona nawet o połowę na całym świecie. Te pojazdy generują znacznie więcej CO2 niż jakikolwiek prywatny transport - mówi Ramstad.

(źr. DHL)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Nawet do 40 proc. mogą wzrosnąć koszty pracownicze przy delegowaniu pracowników
Fracht FWO Polska o sytuacji na rynku lotniczym cargo
Wzrost automatyzacji pozytywnie wpłynie na liczbę miejsc pracy?
Perspektywy rozwoju transportu drogowego a nowoczesne technologie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
InPost ma już 6000 Paczkomatów
Trans Polonia po III kwartale osiągnęła blisko 200 mln zł przychodów
GEFCO operatorem logistycznym Airbusa
DKV przejmuje dwie duńskie spółki
Kuehne + Nagel przejmuje działalność transportową firmy Rotra
Fracht FWO Polska dostarcza kolejne project cargo - 110 ton do elektrowni w Bełchato ...
DB Schenker wdraża autonomiczne roboty działające w oparciu o sztuczną inteligenc ...
Accolade zainwestuje blisko 30 miln euro w Panattoni Park w Częstochowie
Grupa Raben otwiera oddział w Bułgarii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC