Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej

Dachser Air & Sea inwestuje w swoją południowoazjatycką sieć, by zaspokoić rosnący popyt na obsługę eksportu i importu w Bangladeszu. Operator otworzył nowe biuro Air & Sea Logistics w Chittagong – drugim co do wielkości mieście tego kraju.

- Bangladesz to interesujący rynek o bardzo dużym potencjale - powiedział Jude Crasto, dyrektor zarządzający Dachser Air & Sea Logistics w Bangladeszu. - Gospodarka rozwija się bardzo stabilnie, a zapotrzebowanie na lepsze i bardziej niezawodne usługi rośnie. Chittagong ma strategiczną lokalizację nie tylko ze względu na silną infrastrukturę i zasięg, ale też ze względu na bliskość klientów - dodał.

Nowy obiekt jest zlokalizowany w pobliżu portu, który jest najbardziej ruchliwym międzynarodowym terminalem morskim w Zatoce Bengalskiej i trzecim co do wielkości w całej Azji Południowej. Jest to zatem bardzo istotny punkt dla wszystkich dużych operacji importowych i eksportowych w regionie. W Chittagong mieszczą się także największe w kraju zakłady produkcyjne i przemysłu tekstylnego, co czyni tę metropolię biznesowym centrum południowo-wschodniego Bangladeszu.  

Nowo otwarte biuro Dachser Air & Sea w Chittagong to drugi oddział operatora w Bangladeszu, po Dhace - stolicy kraju. W obu lokalizacjach firma zatrudnia łącznie prawie 40 osób. Oprócz konsolidacji frachtu morskiego dostawca usług logistycznych oferuje konsolidację frachtu lotniczego w magazynie w Dhace. Dachser Bangladesz dysponuje ponadto przestrzenią magazynową w Tongi nieopodal stolicy, skąd organizuje dystrybucję towarów na terenie całego Bangladeszu.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.