Konto pracodawcy


Planujesz otworzyć e-sklep – sprawdź Barometr E-shopper DPDgroup

Z badań Barometer E-shopper 2017 wynika, że ze sklepów internetowych zlokalizowanych poza rodzimymi krajami skorzystało już 54 proc. europejskich nabywców (wzrost o 2 punkty proc. w stosunku do roku 2016. Zakupy międzynarodowe są szczególnie popularne na Łotwie (86 proc.), w Portugalii (83 proc.), Chorwacji (81 proc.) i Szwajcarii (80 proc.). Mieszkańcy krajów o dużym rynku i popycie wewnętrznym, takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Polska, korzystają z zagranicznych stron rzadziej.

Najpopularniejszymi produktami zamawianymi na zagranicznych witrynach są ubrania, elektronika, kosmetyki i obuwie. Najczęściej poszukiwanymi produktami, są te, które mimo doliczenia kosztów przesyłki są tańsze niż w kraju, oraz przedmioty trudno dostępne. Z badań wynika, że zainteresowanie zakupami w europejskich e-sklepach utrzymuje się rok do roku na mniej więcej tym samym poziomie (67 proc. w 2017 vs. 69 proc. rok wcześniej). Wyraźnym trendem jest wzrost zakupów w krajach pozaeuropejskich, szczególnie w Chinach (4 proc. więcej niż w ubiegłym roku). W Polsce już 44 proc. osób kupujących za granicą zdecydowało się na zakupy z Chin (wzrost aż o 8 proc. w porównaniu do roku 2016).
Zakupy międzynarodowe mają znaczny potencjał wzrostu, na co wskazuje gotowość 31 proc. internautów, którzy do tej pory nie dokonali zakupów na zagranicznych stronach, do skorzystania z tej oferty. Pomimo stale zwiększającej się popularności międzynarodowych e-zakupów, europejscy konsumenci zwracają uwagę na następujące bariery: dodatkowe opłaty, mało intuicyjna procedura zwrotów czy zbyt długi czas dostawy. - Terminowa i szybka dostawa zamówionych produktów to cały czas ważny element układanki składającej się na sukces międzynarodowych e-zakupów. Europejczycy cenią sobie także komfort związany z doręczaniem produktów do miejsca zamieszkania – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Badanie DPDgroup Barometr E-shopper przeprowadziła firma Kantar TNS w okresie od 1 czerwca do 3 lipca 2017 r. Próby przeprowadzono online wśród  prawie 23 tys. respondentów z 22 krajów Europy (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Łotwa, Włochy, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Rosja).

(źr. DPD Polska)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
Zgłoszenie celne a komunikaty IE599 i IE45 - o czym przedsiębiorca wiedzieć powini ...
Efekt pakietu mobilności – jak się do tego przygotować?
Zaległy urlop tylko do 30 września, udzielany także bez zgody pracownika
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Jak wyłapać „czarne owce” – czy kontrole pracowników na home office będą s ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przemysł w Europie będzie potrzebował ponad 11,5 mln mkw. powierzchni magazynowej
Nieruchomości magazynowe napędzają rynek inwestycyjny
COVID-19 przyspieszy rozwój sektora e-commerce w Europie o rok
Podatkowe znaki bezmyślności czyli banderole
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker Technology Center Warsaw wyróżnione Great Place to Work
Brambels wdraża nowatorskie regeneratywne łańcuchy dostaw
DHL Express drugi wśród najlepszych miejsc pracy na świecie
Dachser poszerza ofertę połączeń czarterowych w okresie szczytu paczkowego
Volvo Trucks rozpoczyna klienckie testy elektrycznych samochodów ciężarowych
Praca zdalna zostanie, ale nie zastąpi biur, gdyż są nam potrzebne bardziej, niż ...
Poczta Polska rozbudowuje sieć automatów paczkowych
Andrzej Klimek nowym dyrektorem w zespole Fracht FWO Polska
Opłaty na Węgrzech będzie można już rozliczać za pomocą DKV Box Europe
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC