Dodaj ogłoszenie o pracy


Koleje Mazowieckie poszukują chętnych na szkolenie na licencję maszynisty

Koleje Mazowieckie, aby przeciwdziałać powiększaniu się luki pokoleniowej, od 2012 r. systematycznie organizują szkolenia na licencję oraz świadectwo maszynisty. Do tej pory przewoźnik wyszkolił i zatrudnił około 340 absolwentów, ale to wciąż za mało. Pod koniec sierpnia kończy się 13. edycja szkolenia na licencję maszynisty, a Koleje Mazowieckie już szukają kandydatów na kolejną 14. edycję, która rozpocznie się w październiku 2019 r.

Osobom, które zdecydują się na kurs firma oferuje pracę w stabilnej, dynamicznie rozwijającej się spółce, możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji, szeroki pakiet świadczeń socjalnych, pakiet dodatkowej opieki medycznej, możliwość korzystania z programu sportowo-rekreacyjnego. Ponadto ci, którzy uzyskają wynik pozytywny z egzaminu niezbędnego do uzyskania licencji maszynisty otrzymają propozycję zatrudnienia w Spółce KM, i już na podstawie umowy o pracę, dalszego szkolenia na świadectwo maszynisty.

Szkolenie na maszynistę pojazdu trakcyjnego łącznie (licencja oraz świadectwo) trwa około 20 miesięcy. Aby móc ubiegać się o zakwalifikowanie na kurs na licencję, który trwa dwa miesiące należy mieć m.in.: wykształcenie min. zasadnicze zawodowe, ukończone 18 lat, być odpowiedzialnym, dokładnym, dyspozycyjnym, posiadać dobrą organizację pracy i wysoką odporność na stres. Ale najważniejsze mieć stan zdrowia wymagany dla oferowanego stanowiska pracy. Kandydat na szkolenie pokrywa całkowity jego koszt w wysokości 5000 zł + koszt badań lekarskich ok. 460 zł. Maszynista pojazdu trakcyjnego to zawód z tradycją i przyszłością, na który wciąż jest duże zapotrzebowanie. Zdobycie uprawnień do kierowania pojazdem kolejowym to obecnie dobra inwestycja w swoją karierę zawodową.
Koleje Mazowieckie stworzyły własny, specjalistyczny ośrodek szkoleniowy z nowoczesnym symulatorem pojazdu kolejowego EN76, własnymi podręcznikami, własną wykwalifikowaną kadrą i niezbędną infrastrukturą (sale szkoleniowe, nowoczesny tabor kolejowy, hale naprawcze itp.). Wraz z dostawą nowych pojazdów FLIRT, ośrodek powiększy się o kolejny nowoczesny symulator.

Szczegółowe informacje o kursie można znaleźć na stronie www.mazowieckie.com.pl w zakładce „strefa partnerów – szkolenia”.

(źr. Koleje Mazowieckie)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.