Dodaj ogłoszenie o pracy


Gotowi na cyfrową transformację? Raben i GS1 o tym co czeka retail?

“Co czeka retail? Trendy, wyzwania i standardy nowej ery” – o tym dyskutowano na konferencji zorganizowanej wspólnie przez Raben Logistics Polska, Fresh Logistics Polska i GS1 Polska. Wydarzenie, odbyło się 13 marca 2024 roku w poznańskim hotelu Sheraton.

Podczas spotkania uczestnicy mieli możliwość zgłębienia najnowszych trendów, zagrożeń oraz szans dla branży retail. Omawiano także strategie przygotowania organizacji na nadchodzące wyzwania legislacyjne związane z ESG oraz różnorodne podejścia, które z powodzeniem zastosowali liderzy branży. Temat przewodni konferencji został wybrany ze względu na rosnące zainteresowanie cyfrową transformacją w branży retail oraz łańcuchach dostaw, a także potrzebę wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy ekspertami i praktykami w tej dziedzinie. Prelegentami podczas wydarzenia byli doświadczeni przedstawiciele wiodących sieci handlowych, producentów i logistyków, a także firm badawczych.

Nie tylko AI i ESG
Wydarzenie rozpoczęło się wystąpieniem dr Marty M. Kani z Superpowered by AI, która przedstawiła prognozy i trendy dotyczące zastosowania sztucznej inteligencji w branży retail na rok 2024. Dzięki Katarzynie Zalewskiej i Piotrowi Ciąćce z Kantar Polska przybliżone uczestnikom zostały ciekawe kwestie dotyczące zachowań konsumentów w kontekście zrównoważonego rozwoju. Szereg interesujących zagadnień zaprezentowali także eksperci z GS1 Polska. Dr Marta Szymborska zapoznała wszystkich z pojęcie Cyfrowego Paszportu Produktowego, a Magdalena Bednarkiewicz i Hanna Walczak - z korzyściami wynikającymi z wykorzystania kodów 2D. Osobnym blokiem podczas konferencji było, przyjęte z dużym zainteresowaniem, przedstawienie studium przypadku wdrożenia rozwiązania paperless omawianego przez Dariusza Jadczaka i Agate Horzelę z GS1 Polska, Marcina Wakułę z firmy Lactalis i Jarosława Gulowatego z Fresh Logistics Polska. Kończąca wydarzenie prezentacja Agaty Witkowskiej z GS1 Polska i Dariusza Garbca z Poznańskiego Instytutu Technologicznego, skupiła się na rozwiązaniach wspierających cyfrową transformację w handlu.
- Sposób, w jaki dana firma radzi sobie z nowymi wyzwaniami, w znacznej mierze zależy od innowacji, które kształtują drogę przemian i umożliwiają organizacji skuteczną adaptację do nowych warunków i wyzwań biznesowych - komentuje Jarosław Gulowaty, dyrektor logistyki kontraktowej we Fresh Logistics Polska oraz Przewodniczący Rady GS1 Polska.

Nie koszt tylko inwestycja
Debata na temat zrównoważonego rozwoju w branży retail, w której udział wzięli Agnieszka Koc z Jeronimo Martins Polska, Aleksander Czepelewski z Lactalis, Izabela Antczak z UPM Raflatac i Lucyna Zaborowska-Princ z Raben Logistics Polska oraz Antonii Zbytniewski z Fresh Logistics jako moderator, stworzyła możliwość wymiany opinii i informacji na temat dobrych praktyk. Dyskusja dotyczyła przemian zachodzących w branży w kontekście m. in. globalnej pandemii i sytuacji geopolitycznej, skupiając się na rosnącym oczekiwaniu konsumentów wobec firm pod kątem transparentności i odpowiedzialności społecznej. Rozważano także podejście organizacji tworzących cały łańcuch wartości do rozwiązań gospodarki cyrkularnej, podkreślając na każdym kroku ogromne znaczenie współpracy. Jasno wybrzmiało także stwierdzenie, że wydatki związane z ESG traktować należy jako inwestycję, a nie koszt.

- To właśnie podczas takich spotkań możemy wyciągnąć istotne wnioski i zgłębić różnorodne perspektywy działania poszczególnych ogniw łańcucha dostaw. Taka wymiana doświadczeń pozwala na lepsze zrozumienie omawianych zagadnień, efektywniejszą współpracę i bardziej świadome decyzje - podsumowała Lucyna Zaborowska-Princ, dyrektor Regionu Raben Logistics Polska.

Zgodnie z ideą paperless, organizatorzy zdecydowali się na alternatywne podejście do upominków dla uczestników konferencji. Zamiast tradycyjnych ulotek i gadżetów, uczestnicy otrzymają specjalny e-book zawierający materiały na temat wszystkich prezentacji wraz z linkami do nich oraz streszczenie debaty oraz dodatkowe niespodzianki. E-book wysłany zostanie drogą mailowa, do wszystkich, którzy zarejestrowali się na wydarzenie, nawet jeśli nie mogli w nim uczestniczyć w pełnym zakresie.

Patronat medialny nad wydarzeniem objął m.in. portal Pracujwlogistyce.pl.

(źr. Raben Group)

 

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.