Dodaj ogłoszenie o pracy


OT Port Gdynia gotowy na obsługę większych statków

W ramach zrealizowanej przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia inwestycji m.in. przebudowano wejście do portu Gdynia, zbudowano obrotnicę, pogłębiono główny kanał portowy oraz basen V w części nowego Nabrzeża Rumuńskiego dzierżawionego przez OTPG. Na Nabrzeżu Rumuńskim mogą już być przyjmowane statki o zanurzeniu do 14,5 m (dotychczas było to 13 m).

– OT Port Gdynia jest najbardziej uniwersalnym terminalem portowym w Polsce. Staje się też coraz bardziej konkurencyjnym. Dzięki inwestycji Zarządu Morskiego Portu w Gdyni m.in. w Nabrzeże Rumuńskie dzierżawionego przez OTPG, terminal może przyjmować statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m i mogące przewozić do 80 tys. ton produktów agro, w tym zboża. To właśnie zboże jest dziś jednym z najbardziej perspektywicznych produktów. Cały czas obserwujemy dynamicznie rosnący popyt na usługi magazynowania, przeładunku i eksportu zbóż z Polski. Jesteśmy przekonani, że to m.in. wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro w najbliższych latach będzie impulsem dalszego rozwoju polskich terminali – mówi Kamil Jedynak, Prezes OT Logistics.
– Potencjał Nabrzeża Rumuńskiego wynosi trzy-cztery statki klasy panamax miesięcznie. Spodziewamy się dużego zainteresowania klientów, tym bardziej, że jest to obecnie największe pod względem dopuszczalnego zanurzenia statków stanowisko w polskich portach do obsługi ładunków agro. Dzięki nowym możliwościom nabrzeża oraz ciągłym inwestycjom w rozwój sprzętu przeładunkowego, terminal OTPG może realizować załadunek statków jednorodnym ładunkiem z ratą ok. 18 tys. ton na dobę. Zwiększenie możliwości obsługi statków to zupełnie nowa jakość dla naszych klientów i możliwość elastyczniejszego uczestnictwa w przetargach w krajach kupujących zboże z Polski, m.in. kraje afrykańskie czy Zatoki Perskiej, dzięki możliwości wysłania do 80 tys. ton jednym statkiem - dotychczasowe załadunki ok. 60 tys. ton – mówi Jerzy Majewski, Prezes OTPG.

Grupa OTL to wszechstronny operator portowy w Polsce, od ponad 70 lat świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności Grupy OTL są rynki Europy Środkowo-Wschodniej – głównie: Polska, Czechy, Słowacja i Ukraina. W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.

(źr. Grupa OTL)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.